글
고급 행성 마법 1~2장 by 제이슨 밀러

번역 올라오면 나머지도 올려볼게용~ㅎ
2023-4-3
딥엘 번역 테스트
Introduction
소개
Chances are that if you have made your way to finding this chapbook that you already know a lot about magic, including the magic of the planets.
이 챕터를 찾아왔다면 행성의 마법을 포함해 마법에 대해 이미 많은 것을 알고 있을 가능성이 높습니다.
You know how Hermetics places them in concentric spheres around the earth making shells that the magician rises through seeking initiations that bring wisdom and power. You know how the Khabalists mapped the planets on to the Tree Of Life and which Sephira they relate to. You know that there are hours and days associated with the planets. No need to explain all this again.
여러분은 헤르메틱스가 어떻게 행성들을 지구 주위의 동심원에 배치하고, 마술사가 지혜와 힘을 가져다주는 입문서를 구하는 과정을 통해 껍질을 만드는지 알고 있을 것입니다. 당신은 카발리스트들이 어떻게 행성들을 생명나무에 매핑했는지, 그리고 그들이 어떤 세피라와 관련되어 있는지 알고 있습니다. 여러분은 행성과 관련된 시간과 날짜가 있다는 것을 알고 있습니다. 이 모든 것을 다시 설명할 필요가 없습니다.
You also know what all the planets do. You know that you call upon Jupiter when you need some cash, Venus when you need to get laid, and Mars when you need to kick some butt. You know that everyone on Facebook completely loses their shit and get scared of doing anything at all when Mercury goes retro. There are tons of books explaining all this. It doesn't need to be said again. I will not waste your time.
당신은 또한 모든 행성들이 무엇을 하는지도 알고 있습니다. 현금이 필요할 때는 목성을, 섹스를 하고 싶을 때는 금성을, 엉덩이를 걷어차고 싶을 때는 화성을 찾는다는 것을 알고 있죠. 수성이 복고풍으로 바뀌면 페이스북의 모든 사람들이 완전히 이성을 잃고 아무것도 하기 두려워한다는 것도 알고 계실 겁니다. 이 모든 것을 설명하는 수많은 책이 있습니다. 다시 설명할 필요도 없죠. 여러분의 시간을 낭비하지 않겠습니다.
This book is different.
이 책은 다릅니다.
Three specific aspects of planetary magic came together in my practice that made me want to write a this book.
행성 마술의 세 가지 특정 측면이 제 연습에서 결합되어이 책을 쓰고 싶게 만들었습니다.
The use of the Greek Vowels when working planetary magic. Either alone or in conjunction with invocations of gods and spirits, this is an under-used technique of planetary magic.
행성 마법을 사용할 때 그리스 모음을 사용합니다. 단독으로 또는 신과 정령의 호출과 함께 사용되는 이 기술은 행성 마술에서 잘 사용되지 않는 기술입니다.
A set of Seven special planetary seals that have been used to great effect by members of my Strategic Sorcery School, but have not been revealed to the public - until now.
일곱 개의 특별한 행성 봉인 세트는 제 전략 마법 학교의 구성원들이 매우 효과적으로 사용했지만 지금까지 대중에게 공개되지 않았습니다.
The combination of planetary influences to achieve more nuanced effects than a single planet alone can manage. The result of this work are the 49 interplanetary invocations that make up the
행성들의 영향을 조합하여 하나의 행성만으로는 얻을 수 없는 미묘한 효과를 얻을 수 있습니다. 이 작업의 결과는 이 책의 마지막 장을 구성하는 49개의 행성 간 호출입니다.
last chapter of this book. This is the first time that these 49 spells have been released anywhere.
이 책의 마지막 장을 구성합니다. 이 49개의 주문이 어디에도 공개되지 않은 것은 이번이 처음입니다.
The focus on these three factors led to a system of planetary magic that goes beyond the basics and into more advanced, and hopefully effective, territory.
이 세 가지 요소에 집중한 결과 기본을 넘어 더 발전된, 그리고 더 효과적일 수 있는 행성 마법 체계가 탄생했습니다.
Jason Miller
Summer Solstice, 2013
CHAPTER 1: The Seven Wanderers
1장: 일곱 방랑자
The Moon, Venus, Mercury, The Sun, Mars, Jupiter, Saturn; these seven classical planets have been one of the most important pillars of magic in both the east and west. Depending on the time and place in history these seven planets have been seen to be: benevolent satellites that shine influence down upon the earth, malevolent archons acting as barriers between our material existence and the glory of the highest heavens, or as gates leading up a ladder of lights to ultimate divine presence.
달, 금성, 수성, 태양, 화성, 목성, 토성, 이 일곱 개의 고전적인 행성은 동서양 모두에서 가장 중요한 마법의 기둥 중 하나였습니다. 역사에서 이 일곱 행성은 시대와 장소에 따라 지구에 영향을 미치는 자비로운 위성, 물질적 존재와 가장 높은 하늘의 영광 사이의 장벽 역할을 하는 사악한 대군주, 또는 궁극적인 신의 존재로 향하는 빛의 사다리로 통하는 문으로 여겨져 왔어요.
Although you are probably already aware of the basic fundamentals of planetary magic, the basic structure and meaning of the planets that was set up by the ancient Chaldeans is necessary for understanding the rest of the book. Therefore, it seems prudent to go over just a few basics.
행성 마법의 기본 원리는 이미 알고 계시겠지만, 고대 칼데아인들이 설정한 행성의 기본 구조와 의미는 이 책의 나머지 부분을 이해하는 데 필요합니다. 따라서 몇 가지 기본 사항만 살펴보는 것이 현명할 것 같습니다.
PLANETARY ORDER
행성 질서
The ancients believed that the earth was the center of the solar system, and as such treated the moon and sun as planets. Thanks to Galileo we now know this to be false cosmologically, but in the case of magic the center of the cosmos is wherever the magic is done, regardless of what revolves around what. The order of the planets set up by the Chaldeans moves in ascending order as follows: Luna, Mercury, Venus, Sol, Mars, Jupiter, Saturn. This order is vital for understanding this book.
고대인들은 지구가 태양계의 중심이라고 믿었기 때문에 달과 태양을 행성으로 취급했습니다. 갈릴레오 덕분에 우리는 이제 이것이 우주론적으로 잘못된 것이라는 것을 알고 있지만, 마술의 경우 우주의 중심은 무엇이 무엇을 중심으로 회전하든 상관없이 마술이 행해지는 곳입니다. 칼데아인들이 설정한 행성의 순서는 다음과 같이 오름차순으로 움직입니다: 루나, 수성, 금성, 솔, 화성, 목성, 토성. 이 순서는 이 책을 이해하는 데 필수적입니다.
PLANETARY HOURS
행성 시간
Just as with normal hours, there are 24 planetary hours in every day. However, because the astrological day and night need to coincide with actual length of light and darkness on any given day, rather than lasting 60 minutes, the planetary hours are based on the time from sun rise to sunset and vice versa divided by twelve.
일반 시간과 마찬가지로 매일 24시간의 행성 시간이 있습니다. 그러나 점성학적인 낮과 밤은 60분 동안 지속되는 것이 아니라 특정 날짜의 실제 빛과 어둠의 길이와 일치해야 하므로, 행성 시간은 일출에서 일몰까지의 시간 또는 그 반대의 시간을 12로 나눈 값을 기준으로 합니다.
Because the day and night hours will be different from each other on every day except on the equinox’s, they have also been called The Uneven Hours.
낮과 밤의 시간이 서로 다르기 때문에 적도를 제외한 모든 날에는 낮과 밤의 시간이 서로 다르기 때문에 춘분을 제외한 모든 날에는 '고르지 않은 시간'이라고도 불립니다.
Thankfully, there are now sites on the internet and apps for your phone that you can purchase and which will calculate the planetary hours for you. Not to sound like a disgruntled old man, but back when I was a young Sorcerer in training I had to look in the newspaper for the time of sunset/sunrise and break out the calculator to figure out the exact length and time of each hour. (And we liked it that way! You kids today are so spoiled...)
다행히도 지금은 인터넷에서 구매할 수 있는 사이트와 휴대폰용 앱을 통해 지구의 시간을 계산해 주는 사이트가 있습니다. 불만 많은 노인처럼 들리지는 않겠지만, 제가 어린 마법사 수련생이었을 때는 일몰/일출 시간을 신문을 보고 계산기를 꺼내서 각 시간의 정확한 길이와 시간을 알아내야 했어요. (그리고 우리는 그게 좋았어요! 요즘 애들은 너무 버릇없어요...)
The first hour of the daylight hours is always the same as the day that it falls upon. As you can see in the chart, the other hours follow the Chaldean sequence in descending order repeated over and over. This continues seamlessly from day into day.
낮 시간의 첫 시간은 항상 그 날이 속한 날과 동일합니다. 차트에서 볼 수 있듯이 다른 시간은 내림차순으로 칼데아 서열을 따라 계속 반복됩니다. 이는 하루하루 자연스럽게 이어집니다.
Planetary Hours of the Day
아침 행성시

Planetary Hours of the Night
저녁 행성시

PLANETARY DAYS
행성일
Every child learns that some of the days of the week are named after planets, such as Saturday, Sunday, and Monday. In Spanish, French, and other Romance languages, all the names retain their planetary reference. In Spanish for instance Tuesday is Maries, Wed is Miercoles, Thurs is Jueves. And Fri is Viernes. In English four days have retained their Teutonic attributions to Norse Gods: Tuesday (Tyr's day), Wednesday (Woden's day), Thursday (Thor's day), Friday (Freyja's Day). The attributions of course remain the same.
모든 어린이는 토요일, 일요일, 월요일과 같이 일부 요일이 행성의 이름을 따서 명명되었다는 것을 배웁니다. 스페인어, 프랑스어 및 기타 로맨스 언어에서는 모든 이름에 행성의 참조가 남아 있습니다. 예를 들어 스페인어로 화요일은 마리아스, 수요일은 미에르콜스, 목요일은 후베스입니다. 그리고 금요일은 비에르네스입니다. 영어에서는 화요일(티르의 날), 수요일(우덴의 날), 목요일(토르의 날), 금요일(프레이야의 날) 등 북유럽 신에 대한 튜턴 어원을 그대로 유지해 왔습니다. 물론 속성은 동일하게 유지됩니다.
At first glance it seems that the Chaldean order was ignored when naming the days of the week, but in reality the arrangement remains, just in a more subtle manner.
언뜻 보기에는 요일의 이름을 지을 때 칼데아 순서가 무시된 것처럼 보이지만 실제로는 더 미묘한 방식으로 배열이 남아 있습니다.
The days could not follow the Chaldean Order exactly because it would break up the progression of the hours. Instead, by keeping the first hour of sunrise in the sequence unbroken, we get the Monday thru Sunday order that we all know and live by. This arrangement also reveals other patterns that can be useful to the working Planetary Sorcerer.
요일이 칼데아 순서를 정확히 따를 수 없었던 이유는 시간의 진행이 깨지기 때문입니다. 대신 일출의 첫 번째 시간을 순서에서 끊지 않고 유지함으로써 우리 모두가 알고 생활하는 월요일부터 일요일까지의 순서를 갖게 되었습니다. 이 배열은 또한 행성 마법사에게 유용한 다른 패턴을 드러내기도 합니다.
For instance, the Chaldean order is maintained over the progression of days if you extend it over two weeks. Whereas the hours progress in descending order, this order progresses in ascending order. So if you start a project on Monday, and want to progress through the Chaldean order, you can do a working every other day and complete it in two weeks.
예를 들어, 칼데안 질서는 2주에 걸쳐 연장하면 일의 진행에 따라 유지됩니다. 시간은 내림차순으로 진행되는 반면, 이 순서는 오름차순으로 진행됩니다. 따라서 월요일에 프로젝트를 시작하고 칼데안 순서에 따라 진행하려는 경우 격일로 작업하여 2주 안에 완료할 수 있습니다.
Mon-Wed-Fri-Sun-Tue-Thur-Sat
월-수-금-일-화-목-토
In Strategic Sorcery, we call this arrangement the "Two Week Challenge" and use it to schedule the influence of all seven planets on any given problem.
전략적 마법에서는 이 배열을 "2주 챌린지"라고 부르며, 주어진 문제에 대한 일곱 행성 모두의 영향력을 계획하는 데 사용합니다.
There is another important pattern revealed by the days of the week as well that deals with harmonics. But we will have to cover a few other points first.
요일에 의해 드러나는 또 다른 중요한 패턴은 고조파를 다루는 것입니다. 하지만 먼저 몇 가지 다른 사항을 다루어야 합니다.
THE INTELLIGENCES AND SPIRITS
지능과 스피릿들
Before introducing the special seals I need to talk a moment about Agrippa's system of Intelligences and Spirits because it was these spirits evoked by me, that provided the visions of the seals to Matthew Brownlee.
특별한 인장을 소개하기 전에 아그리파의 지성과 영의 체계에 대해 잠시 이야기해야 하는 이유는 매튜 브라운리에게 인장에 대한 환상을 제공한 것이 바로 제가 불러낸 영들이었기 때문입니다.
In Gnostic cosmology there were two planes beyond the planetary spheres. Because they were so close to god, they were thought to be inaccessible to all but the most profound mystics. In Khabbalah these are the first two sephira on the tree of life: Kether and Hochma. In Hermetic cosmology these get spoken of simply as the 8th and 9th, which Hermes Trismegistus wrote about so beautifully in his Treatise on the 8th and 9th. The fact that astronomers later discovered the planets Uranus in 1781 and Neptune in 1842, which would, if you like, correspond to these spheres, hint at the deep level of insight that these early mystics possessed.
영지주의 우주론에는 행성계 너머에 두 개의 행성이 존재했습니다. 그들은 신과 너무 가까웠기 때문에 가장 심오한 신비주의자를 제외하고는 접근 할 수 없다고 생각했습니다. 카발라에서 이들은 생명나무의 처음 두 세피라입니다: 케더와 호흐마. 헤르메스 우주론에서는 이들을 단순히 8번째와 9번째라고 부르는데, 헤르메스 트리스메기스투스는 8번째와 9번째에 관한 그의 논문에서 이를 매우 아름답게 묘사했습니다. 나중에 천문학자들이 1781년에 천왕성을, 1842년에 해왕성을 발견했다는 사실은 이 구체들에 해당하는 행성들을 발견했다는 사실에서 초기 신비주의자들이 얼마나 깊은 통찰력을 가지고 있었는지 짐작할 수 있습니다.
After these first two spheres we start getting into the planets that the ancients could actually see and observe. Since the first planetary sphere one encounters is Saturn, and it is below the invisible, two higher spheres, it gets assigned the number three – the lowest possible number for material manifestation. Think three dimensions and such. Jupiter gets assigned the number four, Mars five, and so down the sequence.
이 첫 두 구체 이후에는 고대인들이 실제로 보고 관찰할 수 있었던 행성들을 살펴보기 시작합니다. 가장 먼저 만나는 행성은 토성이며, 보이지 않는 두 개의 상위 구체 아래에 있기 때문에 물질이 나타날 수 있는 가장 낮은 번호인 3번을 할당받게 됩니다. 3차원 등을 생각해보세요. 목성은 4번, 화성은 5번 등 순서대로 아래로 내려갑니다.
The Persians assigned magickal squares to each of the planets known as kameas. Each square has a number of boxes that is the square of the number of the planet. Thus Saturn is 3 across and 3 down making 9, and Luna is 9 across and 9 down making 81. Each of these boxes is in turn filled in with all the numbers in the square so that they add up to the same number in whatever line across or down. Sticking with these two examples the numbers in any line of the simple Saturn square add to 15 and the numbers in any line of the more complex lunar square add to 369. These squares themselves are magical talismans of some power, but they have other uses besides.
페르시아인들은 카메아라고 알려진 각 행성에 마법의 사각형을 할당했습니다. 각 사각형에는 행성 수의 제곱에 해당하는 수의 상자가 있습니다. 따라서 토성은 가로 3칸, 세로 3칸으로 9가 되고, 루나는 가로 9칸, 세로 9칸으로 81이 됩니다. 이러한 각 상자는 사각형의 모든 숫자로 차례로 채워져 위아래 어느 선에서든 같은 숫자가 되도록 합산됩니다. 이 두 가지 예를 계속 사용하면 단순한 토성 사각형의 모든 줄에 있는 숫자는 15가 되고, 더 복잡한 달 사각형의 모든 줄에 있는 숫자는 369가 됩니다. 이 사각형은 그 자체로 어떤 힘을 가진 마법의 부적이기도 하지만, 그 외에도 다른 용도로도 사용됩니다.
Henry Cornelius Agrippa developed seals of the planets, their intelligences, and their spirits by using the Kameas as a sort of mystical tracing board. By using gematria he extracted the numerical equivalent of the letters in each name, and reduced them until they were all numbers that appeared on the kamea of the appropriate planet. He then traced a line from number to number to arrive at a sigil for the intelligences and spirits. His process for developing the seals of the planets from the kameas is quite a bit more complex and I refer the reader to Donald Tyson’s explanation in the appendix of his translation of the Three Books of Occult Philosophy.
헨리 코넬리우스 아그리파는 카메아를 일종의 신비로운 추적판으로 사용하여 행성, 행성의 지성, 행성의 영혼에 대한 인장을 개발했습니다. 그는 게마트리아를 사용하여 각 이름에 해당하는 글자의 숫자를 추출한 다음, 해당 행성의 카메아에 나타나는 숫자가 될 때까지 숫자를 줄였습니다. 그런 다음 그는 숫자에서 숫자로 선을 추적하여 지성과 영혼을 위한 인장에 도달했습니다. 카메아에서 행성의 인장을 개발하는 그의 과정은 훨씬 더 복잡하며, 독자들은 그의 『오컬트 철학의 세 가지 책』 번역본 부록에 있는 도널드 타이슨의 설명을 참조하시기 바랍니다.
In this system the Intelligence is sometimes thought of as good and the spirit as evil, but I adhere to a different line of thought that considers the Intelligence to be the overall guide, but the spirit as the active agent of change. This combination has worked for me many, many times, and even the most feared of these spirits (Sorath) has provided me with useful boons.
이 체계에서 지성은 때때로 선으로, 정신은 악으로 생각되지만, 저는 지성은 전반적인 지침으로, 정신은 능동적인 변화의 주체로 간주하는 다른 생각의 노선을 고수합니다. 이 조합은 저에게 여러 번 효과가 있었으며, 심지어 가장 두려워하는 영혼(소라스)도 저에게 유용한 혜택을 제공했습니다.
OTHER PLANETARY ATTRIBUTES
다른 행성 속성
Before I move on, I should mention that there are innumerable correspondences laid upon the planets. For instance the Sabeans of Harran attributed metals to the seven planets:
계속 진행하기 전에 행성에는 무수히 많은 대응이 있다는 점을 언급하고 싶습니다. 예를 들어 하란의 사빈족은 금속을 일곱 개의 행성으로 분류했습니다:
Lead = Saturn
납 = 토성
Tin = Jupiter
주석 = 목성
Iron = Mars
철 = 화성
Gold = Sun
금 = 태양
Copper = Venus
구리 = 금성
Mercury = Mercury
수은 = 수성
Silver = Moon
은 = 달
Some of these were choices because of color such as gold and silver for the sun and moon. Value could play a factor as in the case of Tin which was once worth much more than gold to Jupiter. Physical properties such as the use of Iron in war to Mars, the ever malleable copper to Venus, or the completely fluid and changing Mercury account for the other metals.
이 중 일부는 태양과 달의 금색과 은색과 같은 색상 때문에 선택된 것입니다. 한때 목성에서 금보다 훨씬 더 가치가 있었던 주석의 경우처럼 가치도 중요한 요소로 작용할 수 있습니다. 화성에서는 전쟁에서 철을, 금성에서는 구리를, 다른 금속에서는 완전히 유동적이고 변화무쌍한 수은을 사용하는 것과 같은 물리적 특성이 다른 금속을 설명합니다.
Colors have also been attributed to the planets. These however change based upon different systems and culture. The most commonly accepted attributes being:
색상도 행성에 기인합니다. 하지만 이는 각기 다른 시스템과 문화에 따라 달라집니다. 가장 일반적으로 받아들여지는 속성은 다음과 같습니다:
Black = Saturn
검정 = 토성
Blue = Jupiter
파랑 = 목성
Red = Mars
빨강 = 화성
Yellow = Sun
노랑 = 태양
Green = Venus
초록 = 금성
Orange = Mercury
주황 = 수성
Silver or Gray = Moon
은색 또는 회색 = 달
The Archangels, Sumerian Gods, Scents, Shapes, and so on all have planetary correspondences. Interested readers should check out books like Skinners complete magicians tables for more info and of course the Planetary Couses offered by Christopher Warnock at Renaissance Astrology.
대천사, 수메르의 신, 향기, 모양 등은 모두 행성별 대응이 있습니다. 관심 있는 독자는 더 자세한 정보를 보려면 Skinners 완전한 마술사 표와 같은 책과 르네상스 점성술의 크리스토퍼 워녹이 제공하는 행성 사촌을 확인해 보세요.
CHAPTER 2: THE SEVEN VOWELS
2장: 일곱 모음
Years ago the intelligences instructed me to research and work with the Greek Vowels and use them to connect directly with the planets.
몇 년 전 지성들은 저에게 그리스 모음을 연구하고 연구하여 행성들과 직접 연결하는 데 사용하라고 지시했습니다.
The vowels are as follows
모음은 다음과 같습니다.
Alpha (A) = A (as in Father) Epsilon (E) = Eh (as in bed) Eta (H) = AY (as in Day)
Iota (I) = EE (as in tree) Omicron (O) = OH (as in Old) Upsilon (Y) = UE (as in Glue)
Omega (W) = OHW or AW(as in Old or Law)
알파(A) = A(아버지처럼) 엡실론(E) = Eh(침대처럼) 에타(H) = AY(데이처럼)
이오타(I) = EE(트리에서와 같이) 오미크론(O) = OH(올드에서와 같이) 업실론(Y) = UE(접착제에서와 같이)
오메가(W) = OHW 또는 AW(Old 또는 Law에서와 같이)
These seven vowels were thought of as the vibrations of the planets themselves. Throughout the Papyri Grecae Magicae the seven letters appear to represent the planetary forces either alone or in total. The important Pythagorean mathematician Nicomachus wrote in his “Manual of Harmony” that “The tones of the seven spheres, each of which by nature produces a particular sound, are the sources of the nomenclature of the vowels.”
이 일곱 모음은 행성 자체의 진동으로 생각되었습니다. 파피루스 상형문자 전체에서 이 일곱 글자는 행성의 힘을 단독으로 또는 총체적으로 나타내는 것으로 보입니다. 중요한 피타고라스 수학자 니코마코스는 그의 "조화론"에서 "각각 본질적으로 특정한 소리를 내는 일곱 구체의 음색이 모음 명명법의 근원"이라고 썼습니다.
The fact that the vowels are linked to the planets is indisputable. The problem is figuring out which vowels represent which planet. If there ever was one definitive system of correspondence used by the ancients, we don't currently possess it.
모음이 행성과 연결되어 있다는 사실은 논란의 여지가 없습니다. 문제는 어떤 모음이 어떤 행성을 나타내는지 알아내는 것입니다. 고대인들이 사용했던 확실한 대응 체계가 있었다고 해도 현재로서는 알 수 없습니다.
Most people assume that whatever the arrangement of the vowels, the arrangement of the planets should follow the Chaldean Order. If we assume that the vowels are ordered alphabetically, it becomes a matter of deciding whether to follow an ascending or descending order.
대부분의 사람들은 모음의 배열이 무엇이든 행성의 배열은 칼데아 서열을 따라야 한다고 가정합니다. 모음이 알파벳순으로 정렬되어 있다고 가정하면 오름차순을 따를지 내림차순을 따를지 결정해야 하는 문제가 됩니다.
The ascending order with Alpha as Luna and Omega as Saturn is the one that appears most common in classical writings. For instance Porphyry (not the famous Neoplatonist) gives this order in his commentary to Dionysus of Thrace as does the Gnostic Marcus as recounted in Irenaeus’s “Against Heresy”. Manly P. Hall repeated this in his Secret Teachings of All Ages, which influenced much of modern occult thinking.
알파를 루나로, 오메가를 토성으로 하는 오름차순은 고전 문헌에서 가장 흔히 볼 수 있는 방식입니다. 예를 들어 유명한 신플라톤주의자가 아닌 포르피리는 트라케의 디오니소스에 대한 그의 주석에서 이 순서를 제시했으며, 이레네우스의 "이단에 대하여"에 언급된 영지주의자 마르쿠스도 마찬가지입니다. 맨리 P. 홀은 현대 오컬트 사상의 많은 부분에 영향을 준 그의 모든 시대의 비밀 가르침에서 이것을 반복했습니다.
Alpha (A) = Moon Epsilon (E) = Mercury Eta (H) = Venus
Iota (I) = Sun Omicron (O) = Mars Upsilon (Y) = Jupiter Omega (W) = Saturn
알파(A) = 달 엡실론(E) = 수성 에타(H) = 금성
이오타(I) = 태양 오미크론(O) = 화성 업실론(Y) = 목성 오메가(W) = 토성
Henry Cornelius Agrippa, probably influenced by the attribution of Hebrew double letters in the Sepher Yetzirah to the planets, used a descending order.
헨리 코넬리우스 아그리파는 세페르 예지라에서 히브리어 이중 문자가 행성에 속하는 것에 영향을 받아 내림차순을 사용했을 것입니다.
Alpha (A) = Saturn Epsilon (E) = Jupiter Eta (H) = Mars
Iota (I) = Sun Omicron (O) = Venus Upsilon (Y) = Mercury Omega (W) = Moon
알파(A) = 토성 엡실론(E) = 목성 에타(H) = 화성
이오타(I) = 태양 오미크론(O) = 금성 업실론(Y) = 수성 오메가(W) = 달
'
It is interesting to note that the Sun as Iota remains unchanged in both scenarios. There are those who think this centrality of the sun indicates prior knowledge of the heliocentric solar system among the mystery schools.
이오타로서의 태양은 두 시나리오 모두에서 변하지 않는다는 점이 흥미롭습니다. 태양의 이러한 중심성이 미스터리 학교들 사이에서 태양 중심 태양계에 대한 사전 지식을 나타낸다고 생각하는 사람들이 있습니다.
The assumption that has been made about the vowels running in alphabetical order is just one assumption. Given the emphasis that Greek Mystery Schools placed on harmonics, it is possible that they arranged the vowels according to pitch, letting the sounds themselves dictate their arrangement.
모음이 알파벳 순서로 나열되어 있다는 가정은 하나의 가정일 뿐입니다. 그리스 미스터리 스쿨이 고조파를 강조했다는 점을 고려할 때, 음높이에 따라 모음을 배열하고 소리 자체에 따라 모음의 배열이 결정되도록 했을 가능성이 있습니다.
This arrangement might look like this:
이 배열은 다음과 같이 보일 수 있습니다:
Iota (I) = EE Moon Saturn
Eta (H) AY Mercury Jupiter
Epsilon (E) = EH Venus Mars
Alpha (A) = AH Sun Sun
Omicron (O) = OH Mars Venus
Omega (W) = OHW Jupiter Mercury
Upsilon (Y) = EUW Saturn Moon
이오타(I) = EE 달 토성
에타(H) AY 수성 목성
엡실론(E) = EH 금성 화성
알파(A) = AH 태양 태양
오미크론(O) = OH 화성 금성
오메가(W) = OHW 목성 수성
업실론(Y) = EUW 토성 달
This arrangement yields some interesting possibilities as well. Those of you who do a lot of energy work with the centers of the body will probably be able to immediately feel the centers activate in from the head to the root as you sound the vowels in this order.
이 배열은 몇 가지 흥미로운 가능성도 제공합니다. 몸의 중추와 관련된 에너지 작업을 많이 하는 분들은 모음을 이 순서대로 발음할 때 머리부터 뿌리까지 중추가 활성화되는 것을 즉시 느낄 수 있을 것입니다.
More quirks reveal themselves when we start playing around with different harmonies. For instance, if we sound them according to a scale of perfect fifths (scale spanning five tones) we again arrive at the order of the days of the week:
다른 화성을 가지고 놀기 시작하면 더 많은 특이한 점이 드러납니다. 예를 들어, 완벽한 5분의 1 음계(다섯 음에 걸친 음계)에 따라 소리를 내면 다시 요일 순서에 도달하게 됩니다:
Iota/Monday, Omnicon/Tuesday, Eta/Wednesday, Omega/Thursday, Epsilon/Friday, Iota Saturday, and Alpha Sunday.
이오타/월요일, 옴니콘/화요일, 에타/수요일, 오메가/목요일, 엡실론/금요일, 이오타/토요일, 알파/일요일입니다.
Using the descending order works as well, the days just go backward.
내림차순을 사용해도 날짜가 거꾸로 표시됩니다.
If you arrange the planets in a magic circle, according to the Chaldean Order, and trace lines between them according to the perfect fifths arrangement, you get a perfect Septagram.
칼데안 서열에 따라 마법의 원으로 행성들을 배열하고 완벽한 5분의 1 배열에 따라 행성들 사이에 선을 그으면 완벽한 셉타그램이 만들어집니다.

Thus, using the harmonic arrangement one can charge a circle by sounding the vowels in Chaldean order, and the star within the circle by sounding the vowels arranged in harmonic fifths.
따라서 화음 배열을 사용하면 모음을 칼데아어 순서로 소리내어 원을 충전하고, 모음을 화음 5번째로 배열하여 소리내어 원 안의 별을 충전할 수 있습니다.
So which arrangement is the right one? I don't know. I have used them all for different reasons, and have not tossed out the possibility that there might never have been one single system in use, but rather multiple scales. For instance, when manifesting sorcerous result, it is tempting to use the Alpha/Saturn arrangement. When aspiring to walk the gates and ascend the heavens, the Alpha/Luna arrangement might work better. If one is working with bodily energies perhaps one of the harmonic arrangements might yield better result.
그렇다면 어떤 배열이 맞을까요? 저도 모르겠어요. 저는 이 모든 음계를 각기 다른 이유로 사용해 왔으며, 하나의 단일 음계가 아닌 여러 음계가 사용되었을 가능성도 배제하지 않았습니다. 예를 들어, 마법 같은 결과를 나타내고 싶을 때는 알파/토성 배열을 사용하고 싶은 유혹이 있습니다. 문을 통과하고 하늘로 올라가기를 열망할 때는 알파/루나 배열이 더 효과적일 수 있습니다. 신체 에너지로 작업하는 경우 조화 배열 중 하나가 더 나은 결과를 가져올 수 있습니다.
For purposes of the rest of THIS work, I will be sticking to the Alpha=Luna arrangement. This is the arrangement that, for general purposes, has the right sonic feel to it. That said, the seals do respond to other arrangements. Because they directly invoke Agrippa's planetary spirits the invocations in The Sorcerer's Secrets use an Alpha=Saturn arrangement. The reader can and should experiment with different arrangements for different purposes.
이 작업의 나머지 부분에서는 알파 = 루나 배열을 고수 할 것입니다. 이 배열은 일반적인 목적에 적합한 음향적 느낌을 주는 배열입니다. 하지만 물개는 다른 배열에도 반응합니다. 봉인은 아그리파의 행성 영혼을 직접 호출하기 때문에 마법사의 비밀의 호출은 알파=토성 배열을 사용합니다. 독자는 다양한 목적에 따라 다른 배열을 실험 할 수 있으며 실험해야합니다.
'Realize' 카테고리의 다른 글
브라질 프랜드와 의기투합했던 관심사★ (0) | 2023.05.22 |
---|---|
내면의 불꽃의 격돌 (1) | 2023.05.21 |
입고 있는 옷으로 기분도 바뀌니까. (0) | 2023.05.20 |
책을 읽는 방법 by 프라터 아쳐 (0) | 2023.05.20 |
그대는 어찌하여 고귀한 신앙을 버렸나. (1) | 2023.05.19 |