글
드라코니안 마법이란? by 마이클 켈리

p7
에 있는 내용으로~
추석 선물이에용ㅎㅎㅎ
(책제목은 다시 확인해봐야하는데 아포피스였던듯......)
드라코니안 마법의 최초 반석에 해당하는 정의 부분으로
이게 명확해야 나중에 안 헤매요~
INTRODUCTION
소개
Draconian magic is unequivocally a school of the Left-Hand Path. That is to say it is a school which teaches the immortalisation and deification of the individual psyche, as opposed to the Right-Hand Path which seeks to submerge that psyche within a sense of universal oneness. Draconian magic is in its very essence terrifying, alienating and antinomian, but – for the successful few – it is ultimately liberating, illuminating and joyous. It is definitely not for the faint- hearted or dilettante. Casual experimentation will prove worthless, as the act of tearing oneself from the womb of the cosmos is an exercise of Will and heroism, qualities gained only through intense struggle.
드라코니안 마법은 분명히 좌도입니다. 다시 말해서, 그것은 보편적인 하나의 감각 안에 그 정신을 잠기게 하려고 하는 우도와는 대조적으로, 개별적인 정신의 불멸화와 신화를 가르치는 길입니다. 드라코니안 마법은 본질적으로 무섭고 소외되고 이율배반적이지만, – 성공한 소수의 경우 – 궁극적으로 해방되고 빛나며 즐거운 것입니다. 마음이 약하거나 게으른 사람을 위한 것이 아닙니다. 우주의 자궁에서 자신을 찢는 행위는 의지와 영웅주의의 행사이기 때문에 무의미한 실험은 가치가 없음이 증명될 것입니다.
This may sound very off-putting, but so it should. Dragons in western lore are creatures of terror and death. These fearful archetypes resonate with those from other cultural roots, such as Tiamat, the Serpent of Eden and especially the Egyptian Apep, the primal serpent of Chaos.
이것은 매우 불쾌하게 들릴 수 있지만 그래야 합니다. 서부 전설의 드래곤은 공포와 죽음의 생물입니다. 이 두려운 원형은 에덴의 서펜트인 티아마트, 특히 혼돈의 원시 서펜트인 이집트의 아펩과 같은 다른 문화적 뿌리의 원형과 공명합니다.
※ 아펩
신들의 적, 아페피apepi
대한민국 모임의 시작, 네이버 카페
cafe.naver.com
This book takes the symbolism of the seven-headed dragon of antiquity and instructs the reader how to awaken each of these heads within his own psyche, until he truly becomes a magical dragon, a god in essence.
이 책은 고대의 일곱 머리 드래곤의 상징을 취하고 독자가 진정으로 본질적으로 신인 마법의 드래곤이 될 때까지 독자에게 자신의 정신 내에서 이러한 머리 각각을 깨우는 방법을 지시합니다.
※ 매지컬 드래곤은 슐러의 에노키안 요가, 에노키안 워크북에도 언급되죠~ㅋ
https://cafe.naver.com/purifymoon/2112
에노키안 매지컬 드래곤 자격에 대한 설명
대한민국 모임의 시작, 네이버 카페
cafe.naver.com
This work is presented in a carefully measured curriculum, which if followed will provide a steady and powerful process of awakening. The work of the heads must be approached in the order given in order to ensure consistent and reliable results. Picking and choosing may result in nothing at best or mental imbalance at worst. Experienced magicians may feel inclined to take short cuts to reflect what they have already learned. Truly experienced magicians will not do so, recognising that there is always more to learn.
이 작업은 주의 깊게 측정된 커리큘럼으로 제공되며, 이를 따를 경우 지속적이고 강력한 각성 과정을 제공할 것입니다. 일관되고 신뢰할 수 있는 결과를 보장하려면 헤드 작업에 지정된 순서대로 접근해야 합니다. 고르고 선택하는 것은 최악의 경우 정신적 불균형을 초래하지 않을 수도 있습니다. 숙련된 마법사는 이미 배운 것을 반영하기 위해 지름길을 택하는 경향이 있습니다. 진정으로 경험이 풍부한 마법사는 항상 배울 것이 더 많다는 것을 인식하고 그렇게 하지 않을 것입니다.
The teachings codified in this book are derived from my experience as past Grand Master of the Temple of Set's Order of Leviathan and were further developed in the later independent Order of Apep. They have been tested by many strong Initiates over many years and are of proven efficacy. The first footsteps of this curriculum may be familiar from many schools of magical practice, but the Work of the later heads is, I believe, unique in print. Never before have the ultimate aims and essence of the Left-Hand Path been revealed so clearly in practical steps.
이 책에 성문화된 가르침은 과거 세트 오브 세트의 레비아탄 교단의 그랜드 마스터로서의 경험에서 파생되었으며 나중에 독립된 아펩 교단에서 더욱 발전되었습니다. 그들은 수년에 걸쳐 많은 강력한 입문자들에 의해 테스트되었으며 입증된 효능을 가지고 있습니다. 이 교과 과정의 첫 발자취는 많은 마법 수련 학교에서 친숙할 수 있지만 후기 머리의 작품은 인쇄본에서 독특하다고 생각합니다. 좌도의 궁극적인 목적과 본질이 실제 단계에서 이렇게 명확하게 밝혀진 적이 없었습니다.
To those who will plumb the abyss of the reptilian mind, awaken the fire serpent and ultimately see through the Eye of Leviathan, I salute you!
렙틸리언 정신의 심연을 조사하고 불의 서펜트를 깨우고 궁극적으로 레비아탄의 눈을 꿰뚫어 볼 자에게 경의를 표합니다!
Michael Kelly
마이클 켈리
- The Dragon Fafnir - Winter 2009
- 드래곤 파프니르 - 2009년 겨울
CHAPTER ONE THE TRAIL OF THE SERPENT
1장 서펜트의 흔적
What is Draconian Magic?
드라코니안 마법이란?
Draconian magic is, by definition, magic fuelled by the symbolism and energies of dragons. Although today dragons tend to be relegated to fantasy novels (usually trilogies, of course) or fantasy cinema, their mythological roots are deep and dark. I suspect that most people with a fascination for dragons today have acquired it through fantasy rather than myth. This is not always a bad thing. Tolkien's Smaug stands upon firm and recognisable mythological roots, for instance, and the serpents who slither through Robert E. Howard's Conan stories are truly bearers of the helm of awe.
드라코니안 마법은 정의상 드래곤의 상징과 에너지로 연료를 공급받는 마법입니다. 오늘날 드래곤은 판타지 소설(물론 일반적으로 3부작)이나 판타지 영화로 분류되는 경향이 있지만, 그들의 신화적 뿌리는 깊고 어둡습니다. 오늘날 드래곤에 매료된 대부분의 사람들은 신화가 아닌 환상을 통해 드래곤을 습득했다고 생각합니다. 이것이 항상 나쁜 것은 아닙니다. 예를 들어, 톨킨의 스마우그는 확고하고 인지할 수 있는 신화적 뿌리를 기반으로 하며 로버트 E. 하워드의 코난 이야기를 스쳐지나간 서펜트는 진정으로 경외심을 불러일으키는 존재입니다.
But many of the dragons of popular fantasy are far removed from the Draconian spirit, becoming just another monster in a fictional menagerie. The journey of rediscovering the true essence of the dragon is an uncomfortable and terrifying experience for most contemporary people, cruelly displaying aspects of their own selves that they would rather not acknowledge. But selfknowledge and self-integration are the only true keys to magical wisdom and magical power.
그러나 인기 있는 판타지의 드래곤 중 많은 수가 드라코니안 스피릿에서 멀리 떨어져 있고 가상의 동물원에서 또 다른 괴물이 됩니다. 드래곤의 진정한 본질을 재발견하는 여정은 대부분의 현대인에게 불편하고 두려운 경험이며, 인정하고 싶지 않은 자신의 모습을 잔인하게 드러냅니다. 그러나 자기 지식과 자기 통합만이 마법적 지혜와 마법적 힘의 진정한 열쇠입니다.
Draconian lore and practice are rarely found in any of the published books on magic. There are a few very notable exceptions, of course. Kenneth Grant's Typhonian Trilogies are packed full of references to the Draconian current and should be sought out and avidly devoured by all students of this present curriculum.
드라코니안 지식과 관습은 마법에 관한 출판된 어떤 책에서도 거의 찾아볼 수 없습니다. 물론 몇 가지 매우 주목할만한 예외가 있습니다. 케네스 그랜트의 티포니안 3부작은 드라코니안 흐름에 대한 참조로 가득 차 있으며 이 현재 커리큘럼의 모든 학생들이 찾아서 열렬히 읽어야 합니다.
Don Webb's growing corpus of Setian magical books – commencing with The Seven Faces of Darkness – are likewise indispensible for both theoretical and practical purposes. A selected, annotated reading list is included at the back of this book.
7개의 어둠의 얼굴을 시작으로 돈 웹의 세티안 마법서들의 증가하는 말뭉치는 마찬가지로 이론 및 실제 목적을 위해 필수 불가결합니다. 이 책의 뒷 부분에는 선별된 주석이 달린 읽기 목록이 포함되어 있습니다.
One reason that so little of the Draconian current appears in modern magical books is that it is unashamedly and irrevocably Left-Hand Path in its aims and methodologies. People are very afraid of this. The Right-Hand Path teaches that the goal of the soul is to attain a blissful union with God / Goddess / Universe, or – in the purest forms of Right-Hand Path philosophy, such as Buddhism – the very cessation of existence in a serene nothingness. The Left-Hand Path in contrast champions individual existence and ultimate Self-deification as its goal.
드라코니안 흐름이 현대 마법서에 거의 등장하지 않는 한 가지 이유는 그것이 목표와 방법론에서 부끄럽지 않고 돌이킬 수 없는 좌도이기 때문입니다. 사람들은 이것을 매우 두려워합니다. 우도는 영혼의 목표가 하느님/여신/우주 또는 불교와 같은 가장 순수한 형태의 우도 철학과 함께 평화로운 무에서 존재를 멈추는 것이라고 가르칩니다. 대조적으로 좌도는 개인의 존재와 궁극적인 자기 신화를 목표로 합니다.
The Universe is not a thing to lose oneself in, but a magnificent arena for play in which the Self may express and develop its own unique and indissoluble essence in an everexpanding cycle of Remanifestation.
우주는 자신을 잃어버리는 것이 아니라, 자아가 끊임없이 확대되는 재현현의 순환 속에서 자신만의 독특하고 불가해한 본질을 표현하고 발전시킬 수 있는 장대한 놀이의 무대입니다.
The first thing that the Initiate learns, however, is that he knows next to nothing of himself. The personality is a hotch-potch of parental and societal conditioning, shaped and reshaped by the media, advertising and selective education.
그러나 입문자가 배우는 첫 번째는 그가 자신에 대해 거의 아무것도 모른다는 것입니다. 성격은 미디어, 광고 및 선택 교육에 의해 형성되고 재구성된 부모 및 사회적 조건의 뒤죽박죽입니다.
The first tasks for the student are to strip away the accretions to finally reveal his own unsullied central core. This process of self-revelation is the first opening of the Eye of Leviathan, learning to see things – and particularly oneself – as they really are. Even this first realisation is difficult and timeconsuming, much harder work than the majority of modern people – and certainly the majority of occultists – are prepared to commit themselves to. Add to this the fact that it is always a frightening and disorienting experience that will change the Initiate in irreversible ways and you don't really need to wonder too hard why the Left-Hand Path is shunned and feared.
학생의 첫 번째 과제는 부착물을 제거하여 마침내 자신의 더럽혀지지 않은 중심 코어를 드러내는 것입니다. 자기 계시의 이 과정은 사물, 특히 자신을 있는 그대로 보는 법을 배우는 레비아탄의 눈을 처음으로 여는 것입니다. 이 첫 번째 깨달음조차도 어렵고 시간이 많이 걸리며 대다수의 현대인, 그리고 확실히 대다수의 오컬티스트가 헌신할 준비가 되어 있는 것보다 훨씬 더 힘든 일입니다. 이에 추가하여 입회자를 돌이킬 수 없는 방식으로 변화시키는 것은 항상 두렵고 방향 감각을 상실시키는 경험이며, 왜 좌도를 기피하고 두려워하는지 너무 심각하게 생각할 필요가 없다는 사실을 추가하십시오.
But why dragons? Because of their mythology and enduring imagery, certainly, but also because of their biological inheritance. Man is the inheritor of the dragon's wealth and power, as amply demonstrated in the myth of Sigurd and Fafnir. The human brain stem is reptilian in origin and the dragon thus signifies not consciousness itself, but that monstrous primeval potential which births consciousness, whose power still lies coiled deep within. Mythologically, the world was formed from the body of the primordial dragon Tiamat and human beings sprang from the droplets of demonic blood shed in that conflict of proto-Gods. Many dragon myths conceal great initiatory secrets.
근데 드래곤은 왜? 그들의 신화와 영속적인 이미지 때문이기도 하지만 생물학적 유산 때문이기도 합니다. 인간은 시구르드와 파프니르의 신화에서 충분히 입증된 바와 같이 드래곤의 부와 힘의 상속자입니다. 인간의 뇌간은 기원이 파충류이며, 따라서 드래곤은 의식 자체가 아니라 의식을 낳는 그 괴물 같은 태고의 잠재력을 의미하며, 그 힘은 여전히 내면 깊숙이 감겨 있습니다. 신화에 따르면, 세계는 태고의 드래곤 티아마트의 몸으로 형성되었고, 인간은 원시 신들의 싸움에서 흘린 악마의 피 방울에서 태어났습니다. 많은 드래곤의 신화에는 위대한 초기 비밀이 숨겨져 있습니다.
The Left-Hand Path conjures different images in different minds. The term originated in India, where it referred specifically to those sexual magical techniques which accelerated the soul on its journey. In this early context, its goal was seen as no different from that of the Right-Hand Path: cosmic union, or oblivion, depending upon your interpretation. The difference between the Paths lay in the sexual methodology, in the deliberate breaking of social and moral taboos to free the soul from its enthrallment to orthodoxy, and in the emphasis it placed upon the female. The Left-Hand Path offered a much quicker, but much more dangerous, route to the top of the same mountain.
좌도는 다른 마음에 다른 이미지를 불러일으킵니다. 이 용어는 인도에서 시작되었으며, 여행에서 영혼을 가속시키는 성마법 기술을 구체적으로 언급했습니다. 이 초기 맥락에서, 그 목표는 우도의 목표와 다르지 않은 것으로 간주되었습니다. 해석에 따라 우주 결합 또는 망각입니다. 길들의 차이점은 성적 방법론, 정통에 대한 매혹에서 영혼을 자유롭게 하기 위한 사회적 도덕적 금기를 의도적으로 깨는 것, 그리고 여성을 강조하는 데 있습니다. 좌도는 같은 산의 정상으로 가는 훨씬 더 빠르지만 훨씬 더 위험한 경로를 제공했습니다.
The term evolved with time and cultural changes, whilst retaining its underlying qualities and methodology. In the Victorian era, the phrase had passed into the West via Blavatsky and her writings, and the gentlemen and ladies of organisations such as the Hermetic Order of the Golden Dawn would mutter about it under their breath with dire warnings, equating the Left-Hand Path with Black Magic. It is not difficult to understand how such sexually explicit practices were regarded in those straitlaced times.
이 용어는 기본 특성과 방법론을 유지하면서 시간과 문화적 변화와 함께 진화했습니다. 빅토리아 시대에 이 표현은 블라바츠키와 그녀의 저작물을 통해 서방으로 전해졌고, 골든던의 비밀 교단과 같은 조직의 신사 숙녀들은 좌도와 흑마법을 동일시하여 끔찍한 경고와 함께 숨죽여 속삭였습니다. 그러한 궁핍한 시대에 그러한 노골적인 성적 행위가 어떻게 여겨졌는지 이해하는 것은 어렵지 않습니다.
Aleister Crowley – without doubt the most renowned magician of the last century – is often termed a Black Magician by the ignorant, indeed he would sometimes claim to be one himself when the mood took him. But Crowley's philosophy and practice are contradictory in this respect. In his writings he seems ardently Right-Hand Path, but his huge ego and zest for life mark him to the Left. He heaps scorn upon the 'Black Brothers' who close themselves up, but these changeless shells he describes bear no relation to the Selftransformations of the true Left-Hand Path practitioner.
의심할 여지 없이 지난 세기의 가장 유명한 마법사인 알레이스터 크로울리는 무지한 사람들에게 종종 흑마법사이라고 불리며, 실제로 기분이 좋을 때 그는 때때로 자신이 하나라고 주장했습니다. 그러나 크로울리의 철학과 실천은 이 점에서 모순됩니다. 그의 글에서 그는 열렬한 우도로 보이지만 그의 거대한 자아와 삶에 대한 열정은 그를 좌도로 표시합니다. 그는 스스로를 폐쇄하는 '검은 형제들'을 경멸하지만, 그가 묘사하는 이 변함없는 껍질은 진정한 좌도 수행자의 자기변형과는 아무런 관련이 없습니다.
Crowley's writings, whilst pivotal, are a mass of contradictions on this subject. He seemed torn between his own early training and his personal magical experience. But it must be said that the central core of his teachings, The Book of the Law, is utterly Left-Hand Path in tone and implication.
크로울리의 저술은 중추적이지만 이 주제에 대한 수많은 모순입니다. 그는 자신의 초기 훈련과 개인적인 마법 경험 사이에서 고민하는 것 같았습니다. 그러나 그의 가르침의 중심 핵심인 율법의 서는 어조와 함축적으로 완전히 좌도라고 말해야 합니다.
Ipsissimus Crowley's work remains invaluable and Don Webb's recent book, Aleister Crowley: The Fire and the Force, at last provides us with a coherent Left-Hand Path analysis of Crowley's system and philosophy.
입시무스 크로울리의 작업은 여전히 가치가 있으며 돈 웹의 최근 저서인 "Aleister Crowley: The Fire and Force"는 마침내 크로울리의 시스템과 철학에 대한 일관된 좌도 분석을 제공합니다.
In purely practical terms, Crowley's use of sex in his 'Magick' and the antinomian role he adopted as the Great Beast 666 were absolutely Left-Hand Path methodologies and they certainly led to his strait-laced contemporaries labelling him as such and shunning him in consequence. Then the novels of writers such as Dennis Wheatley introduced the phrase to the wider reading public. These twin factors – the notoriety of Crowley and the romances of Wheatley – irrevocably equated the Left-Hand Path in the West with the practice of Satanism.
순전히 실용적인 용어로, 크로울리가 그의 'Magick'에서 섹스를 사용하고 그가 대짐승 666으로 채택한 이율배반적인 역할은 절대적으로 좌도 방법론이었고, 그것은 확실히 그의 편협한 동시대 사람들이 그를 그런 것으로 분류하고 결과적으로 그를 기피하도록 이끌었습니다. 그런 다음 데니스 웨틀리와 같은 작가의 소설이 이 문구를 더 많은 대중에게 소개했습니다. 크로울리의 악명과 웨틀리의 로맨스라는 이 2가지 요인은 서양의 좌도를 사타니즘의 실천과 돌이킬 수 없게 동일시했습니다.
Rather than kick against this association, the Left-Hand Path thrived because of it. In 1966, Anton Szandor LaVey, who had long held spooky soirées and occult ceremonies at his San Francisco residence, formally established the Church of Satan as a vehicle for his philosophies. LaVey produced a streamlined and utterly pragmatic system of magic which focused upon personal power and satisfaction as its raison d'être, Indulgence being his watchword. A born showman, LaVey played his role as Satan's High Priest to perfection. When he penned his grimoire, The Satanic Bible, it wasn't published as an in-house pamphlet, but as a hugely popular mass market paperback.
이 연관성에 반대하는 대신에 좌도는 그것 때문에 번성했습니다. 1966년, 샌프란시스코 거주지에서 오싹한 야회와 오컬트 의식을 오랫동안 열어온 안톤 산도르 라베이는 그의 철학을 위한 수단으로 공식적으로 사탄의 교회를 설립했습니다. 라베이는 개인의 힘과 만족을 그 존재 이유로, "하고싶은대로 해라!"가 그의 표어인 능률적이고 완전히 실용적인 마법 시스템을 만들었습니다. 타고난 쇼맨인 라베이는 사탄의 대제사장 역할을 완벽하게 수행했습니다. 그가 자신의 그리모어인 사탄의 성경을 집필했을 때, 그것은 사내 팜플렛으로 출판되지 않았지만 엄청나게 인기 있는 대중 시장 페이퍼백으로 출판되었습니다.
While this was going on, Kenneth Grant, who had studied under the tuition of the aged Crowley, benefitting from his mentor's entire lifetime of experience, had been operating the New Isis Lodge of the Typhonian O.T.O. Mingling Crowley's teachings with those of his other friend and teacher, the London artist / occultist Austin Osman Spare, Mr Grant breached a wide expanse of new territory. He began the process of writing his discoveries in the volumes of his Typhonian Trilogies series, commencing with The Magical Revival.
이 과정에서 멘토의 평생 경험을 바탕으로 나이든 크로울리의 교습에서 공부한 케네스 그랜트는 티포니안 O.T.O.의 새 이시스 롯지를 운영하고 있었습니다. 크로울리의 가르침과 그의 다른 친구이자 교사인 런던 예술가/오컬티스트 오스틴 오스만 스페어의 가르침을 섞은 미스터 그랜트는 새로운 영역의 넓은 영역을 개척했습니다. 그는 The Magical Revival을 시작으로 Typhonian Trilogies 시리즈의 책에 자신의 발견을 기록하는 과정을 시작했습니다.
Mr Grant has deliberately never presented his books as practical manuals, but for those already practiced in Crowley's methodologies, a complete and working system of Left-Hand Path Qabalah can be mined from these volumes, which feature the Left-Hand Path staples of sexual and Draconian magic heavily.
미스터 그랜트는 의도적으로 그의 책을 실용적인 매뉴얼로 제시한 적이 없지만 크로울리의 방법론에서 이미 실천된 사람들을 위해, 성마법과 드라코니안 마법의 주요한 좌도를 무겁게 특징으로 하는 이 책들에서 좌도 카발라의 완전하게 작동하는 시스템을 추출할 수 있습니다.
Meanwhile, dissent within the Church of Satan led to Magister Michael Aquino resigning from the organisation, along with several other high profile members. Dr Aquino invo ked the Prince of Darkness for guidance and was hailed by Set, the ancient Egyptian deity who is the earliest Form of the Lord of Darkness conceptualised by (or revealed to) man.
한편, 사탄 교회 내부의 반대는 마기스터 마이클 아키노와 몇몇 다른 고위 성직자들과 함께 사탄의 교회를 사임하게 만들었습니다. 아키노 박사는 어둠의 왕자를 인도하기 위해 불렀고, 인간이 개념화한 최초의 어둠의 신의 형태인 고대 이집트 신 세트의 환영을 받았습니다.
Set inspired Dr Aquino to write a document entitled The Book of Coming Forth by Night, which defined a new philosophical and magical Vision and severed the Left-Hand Path in the West from the Judeo-Christian taint inherent in Satanism.
세트는 아키노 박사가 새로운 철학적, 마법적 비전을 정의하고 사타니즘에 내재된 유대-기독교의 오점으로부터 서양의 좌도를 단절시킨 '밤이 찾아오는 책'이라는 제목의 문서를 쓰도록 영감을 주었습니다.
The Temple of Set, founded in 1975, remains the foremost global initiatory school of the Left-Hand Path today. A full account of Left-Hand Path history and philosophy up to this point may be found in Lords of the Left-Hand Path by Stephen E. Flowers.
1975년에 설립된 세트의 사원은 오늘날까지도 좌도를 개척하는 최고의 글로벌 학교로 남아 있습니다. 이 시점까지 좌도 역사와 철학에 대한 완전한 설명은 스테판 E. 플로워스의 Lords of the Left-Hand Path에서 찾을 수 있습니다.
Within the Temple of Set, it became the practice for the Masters of the Temple to establish Orders, specialised schools in which they could concentrate their particular brand of teaching. James Lewis, one of the Temple's earliest Masters and a man with a fascination for the serpentine, founded the Order of Leviathan.
세트의 사원 내에서 사원의 마스터들은 특정 브랜드의 가르침에 집중할 수 있는 전문 학교인 교단을 설립하는 것이 관행이 되었습니다. 사원의 초기 마스터 중 하나이자 서펜트에 매료된 제임스 루이스는 레비아탄 교단을 설립했습니다.
The Order was established to investigate the implications of the 'Statement of Leviathan' in Michael Aquino's inspired piece of writing entitled The Diabolicon. The Order fixed its view firmly upon the future evolution of the Initiated Self and abandoned the traditional theatrics of magic in favour of a direct and focused application of the Will. At the time of the Order's founding, Magister Lewis sought guidance through a series of 'Apep Workings', which charged him to "teach them immortality".
이 교단은 마이클 아키노가 영감을 받아 쓴 '디아볼리콘'이라는 제목의 글에 담긴 '레비아탄의 진술'의 함의를 조사하기 위해 제정되었습니다. 이 교단은 미래의 시작적 자아 진화에 대한 견해를 확고히 고정시켰고, 의지의 직접적이고 집중적인 적용을 위해 전통적인 마법의 연극들을 포기했습니다. 교단 설립 당시, 마기스터 루이스는 일련의 '아펩 작업'을 통해 "그들에게 불멸을 가르쳐야 한다"고 요구했습니다.
The immortalisation of the psyche became a central focus of the Order of Leviathan, ultimately giving rise to the magical process and philosophy of Remanifestation, the cornerstone of contemporary Draconian magic.
정신의 불멸화는 레비아탄 교단의 중심 초점이 되었으며, 궁극적으로 현대 드라코니안 마법의 초석인 재현현의 마법 과정과 철학을 탄생시켰습니다.
In 1996, Ipsissimus James Lewis stepped down from his position as head of the Order of Leviathan and I assumed the post of Grand Master. I worked hard to consolidate the breakthroughs he had made and put his ideas fully into practice.
1996년에 입시씨무스 제임스 루임스가 레비아탄 교단의 수장직에서 물러났고 저는 그랜드 마스터의 자리에 앉았습니다. 저는 그가 이룬 돌파구를 통합하고 그의 아이디어를 완전히 실행하기 위해 열심히 작업했습니다.
The Order ritual at the 1996 Temple of Set Conclave at which I assumed the Grand Mastery was quite deliberately the most outrageously theatrical we had ever staged, "with a thousand elephants" as the saying goes.
1996년 제가 그랜드 마스터리라고 가정한 세트 콘클라베 사원에서 열린 교단 리추얼은 "코끼리 천 마리와 함께"라는 속담처럼 아주 의도적으로 우리가 상연한 것 중 가장 터무니없이 극적이었습니다.
But it was a last hurrah. I formalised my predecessor's Vision of magic worked "by force of Will alone" and at the Munich Conclave a couple of years later, the Order Working took place in a darkened room without ritual robes, without props or paraphernalia, without a script. All who attended avowed it to be one of the most intense and devastatingly powerful group Workings in which they had ever participated.
그러나 그것은 마지막 성공이였습니다. 저는 제 전임자의 마법의 비전이 "혼자서 의지의 힘으로" 작동한다고 공식화했고, 몇 년 후 뮌헨 콘클레이브에서 교단 작업은 의식 예복도, 소품도 도구도, 대본도 없는 어두운 방에서 이루어졌습니다. 참석한 모든 사람들은 그들이 참여한 작업 그룹 중 가장 강렬하고 파괴적으로 강력한 그룹 중 하나라고 고백했습니다.
Among my teachings as Grand Master were those core discoveries which form the basis for much of the material in this book. Having honed magical practice down to its barest, most spartan, essentials, I was able to intuit a new, more accurate, model of how exactly magic works. This new model I termed the Magic of the Void. Using this model, I was able to chart the inner process that motivates magic and strives for the immortalisation of the psyche.
그랜드 마스터로서의 저의 가르침 중에는 이 책에 있는 많은 내용의 기초를 형성하는 핵심 발견이 있었습니다. 마법 실천을 가장 단순하고 가장 스파르타한 필수 요소까지 연마한 결과 마법이 정확히 어떻게 작동하는지에 대한 보다 정확하고 새로운 모델을 직관할 수 있었습니다. 이 새로운 모델을 공허의 마법이라고 불렀습니다. 이 모델을 사용하여 저는 마법에 동기를 부여하고 정신의 불멸화를 위해 노력하는 내부 과정을 도표화할 수 있었습니다.
This process I termed the Magic of Desire. From these twin Understandings, I was able to prepare my personal Seal, the Eye of Leviathan, pictured below, which contains all of the Secrets of Draconian magic in symbolic form. All three of these things are discussed in great detail in this book.
이 과정을 나는 욕망의 마법이라고 불렀습니다. 이 2가지 이해에서 저는 상징적인 형태로 드라코니안 마법의 모든 비밀을 담고 있는 아래 그림과 같이 개인 인장인 레비아탄의 눈을 준비할 수 있었습니다. 이 3가지 모두가 이 책에서 매우 자세하게 논의됩니다.
In time, I too stepped down as Grand Master of the Order of Leviathan, passing its reins to another, whilst I took time to reflect upon my teachings and allow them to gestate.
시간이 흐르면서 저도 레비아탄 교단의 그랜드 마스터에서 물러나 그 권한을 다른 사람에게 넘겼고, 시간을 내어 제 가르침을 반성하고 그 가르침이 잉태되도록 했습니다.
I finally resigned from The Temple of Set – which should not be interpreted as any kind of criticism against that fine initiatory school – as I knew that I needed to forge something new as a vehicle for my teachings, something fully harmonious with, yet distinct from, the Temple in which I had earned my Mastery. Thus I established the independent Order of Apep as a Remanifestation of my own focal teachings within the Order of Leviathan.
나는 나의 가르침을 위한 수단으로 내가 마스터리를 획득한 사원과 완전히 조화를 이루면서도 다른 무엇인가를 만들 필요가 있다는 것을 알았기 때문에 마침내 세트의 사원(그 훌륭한 입문 학교에 대한 어떤 종류의 비판으로 해석되어서는 안됩니다.)에서 사임했습니다. 따라서 저는 레비아탄 교단 내에서 제 자신의 핵심 가르침의 재현현으로서 독립적인 아펩 교단을 설립했습니다.
To inaugurate the Order, I performed a fresh series of Apep Workings to establish a resonance with those upon which James Lewis had founded the Order of Leviathan so many years before. The revelations were astounding, reforging my ideas into a coherent curriculum which framed itself around the ancient and powerful symbolism of the seven heads of the primordial serpent.
교단을 창단하기 위해 저는 제임스 루이스가 수년 전에 레비아탄 교단을 설립했던 것과 공명을 확립하기 위해 새로운 일련의 아펩 작업을 행했습니다. 계시는 놀라웠고, 원시 뱀의 일곱 머리에 대한 고대의 강력한 상징주의를 중심으로 제 아이디어를 일관된 커리큘럼으로 재구성했습니다.
This curriculum was introduced in the Order's journal, Apophis, and is now explained in full in this book, so that others may tread the trail of the serpent. The full record of the Apep Workings which shaped the curriculum is also reprinted in its proper place in these pages.
이 교과 과정은 교단의 저널인 아포피스에 소개되었으며 이제 이 책에서 자세히 설명되어 다른 사람들이 서펜트의 흔적을 밟을 수 있습니다. 커리큘럼을 형성한 아펩 작업의 전체 기록도 이 페이지의 적절한 위치에 다시 인쇄됩니다.
The Order of Apep is an umbrella beneath which Apepian Initiates can share their work and ideas. This process continues and new projects are underway at the time of writing. In late 2005 I began the process of preparing the Order's teachings for wider circulation in this book. I do this not only to share what we have learned and to encourage others to seek the innermost secrets of their souls, but also as a very deliberate act of Draconian magic, in the sure and certain knowledge that the seeds thus cast into the world will bear strange fruit and that a new turn on the initiatory spiral of Remanifestation will be discovered in consequence. I await it eagerly.
아펩 교단은 아페피안 입문자들이 그들의 작업과 아이디어를 공유할 수 있는 우산입니다. 이 과정은 계속되고 글을 쓰는 시점에 새로운 프로젝트가 진행 중입니다. 2005년 말에 저는 이 책에서 더 널리 보급될 수 있도록 교단의 가르침을 준비하는 과정을 시작했습니다. 저는 우리가 배운 것을 공유하고 다른 사람들이 영혼의 가장 깊숙한 비밀을 찾도록 격려할 뿐만 아니라 매우 신중한 드라코니안 마법의 행위로서, 이렇게 해서 세상에 뿌려진 씨앗이 이상한 열매를 맺으며 결과적으로 재현현의 초기 나선에 대한 새로운 전환이 발견될 것입니다. 저는 간절히 기다리고 있습니다.
'Realize' 카테고리의 다른 글
이 땅의 밑거름이 된 자들 (0) | 2022.11.01 |
---|---|
인생은 정말 알 수 없다고 보는게 맞는게....... (0) | 2022.11.01 |
실패했다고 생각해서... (0) | 2022.10.04 |
...당신이 기억하지 못 할지라도 (1) | 2022.10.04 |
아핀의 레드북 (1) | 2022.10.03 |