알레이스터 크로울리의 법의서(리베르 레기르)에서 당신이 믿지 않는 5가지 by 로드니 오르페우스

Realize 2021. 9. 20. 13:11

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법의 서(리베르 레기스LIBER LEGIS : The Book of the Law) by 알레이스터 크로울리

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5 Things You Won’t Believe Aren’t In Liber Legis

by Rodney Orpheus

thelemicunion.com

5 Things You Won’t Believe Aren’t In Liber Legis by Rodney Orpheus

리베르 레기르(법의서)에서 믿지 않는 5가지 by 로드니 오르페우스

Recently on Facebook I posted a link to cracked.com’s piece on 5 Things You Won’t Believe Aren’t In The Bible and was challenged (by some person with an evil sense of humour) to do the same thing with Aleister Crowley’s The Book of the Law. I dashed off the following in a few minutes as a parody, but lots of people liked it and asked if they could repost it, so here it is as a note for posterity.

최근 페이스 북에 크랙드닷컴(cracked.com)의 글에 대한 링크를 올렸는데, 당신이 믿지 않을 5 가지 성경에 대한 링크를 올렸고, 알레이스터 크로울리의 법의 서에서 같은 작업을 하도록 (유머 감각이 나쁜 사람) 도전을 받았습니다. 나는 패러디로 몇 분만에 다음을 훑어 보았지만 많은 사람들이 그것을 좋아하고 다시 게시 할 수 있는지 물었으므로 여기는 후손을위한 메모입니다.

Please note: this is a parody, it’s meant to be funny, not some sort of Orphic Manifesto or something. And it’s not exactly thought through, it literally was written in just a few minutes for fun, not to make a statement. If you disagree with something in it, all power to you, it’s your Thelema just as much as it is mine.

참고 : 이것은 패러디이며, 일종의 신비한 선언서 같은 것이 아니라 재미있을 것입니다.

그리고 그것은 정확히 숙고된 것이 아니라, 말 그대로 재미로 몇 분 만에 쓰여졌습니다. 만약 당신이 그 안에 있는 어떤 것에 동의하지 않는다면, 당신에게 모든 힘은, 당신의 텔레마도 나의 것도 마찬가지입니다.

So those caveats made, here are “5 Things You Won’t Believe Aren’t In Liber Legis”:

그래서 그 주의 사항은 다음과 같습니다. “리베르 레기르에서 당신이 믿지 않는 5가지”:

1. Holy Guardian Angel

1. 성수호천사

Since the original Cracked article started off by talking about there being no angels in the Bible, I thought I’d do the same. I’m always hearing people talk about how the Holy Guardian Angel is some kind of central point of Thelema. Hey, guess what? It’s not mentioned anywhere in Liber Legis. In fact, there’s not an angel of any sort in there. Crowley decided to make the HGA the absurd central point of the A∴A∴ system because no sensible person would ever take it seriously as a real thing. As usual, he overestimated the average intelligence of the common people. And Thelemites.

원래의 크랙드닷컴 기사는 성경에 천사가 없다는 이야기로 시작되었으므로 저도 그렇게 할 것이라고 생각했습니다. 나는 항상 사람들이 성수호천사가 어떻게 텔레마의 중심점인지에 대해 이야기하는 것을 들었습니다. 맞춰보세요? 리베르 레기르 어디에도 언급되지 않았습니다. 사실 거기에는 어떤 종류의 천사도 없습니다. 크로울리는 HGA를 A∴A∴ 시스템의 터무니 없는 중심점으로 만들기로 결정했습니다. 왜냐하면 현명한 사람은 그것을 진짜로 진지하게 받아들이지 않을 것이기 때문입니다. 평소처럼 그는 평범한 사람들의 평균 지능을 과대 평가했습니다. 그리고 텔레마이트들.

2. True Will

2. 진정한 의지

This one really freaks people out, since most Thelemites take it for granted as an essential part of Thelema – they even think that’s what Thelema means. It doesn’t. The Book of the Law just talks about “Pure Will”, which I would argue is different than Crowley’s later invention of True Will. Crowley struggled with this distinction all his life in my opinion.

대부분의 텔레마이트는 그것을 텔레마의 필수적인 부분으로 당연하게 여기기 때문에 이것은 정말로 사람들을 놀라게 합니다. 그들은 심지어 텔레마가 의미하는 바라고 생각합니다. 그렇지 않습니다. 법의 서는 "순수한 의지"에 대해 말하고 있는데, 이것은 나중에 크로울리가 발명한 진정한 의지와는 다른 것입니다. 크로울리는 내 생각에 평생 동안 이러한 구별에 어려움을 겪었습니다.

3. Reincarnation

3. 환생

Many Thelemites (including Crowley) believe in reincarnation. Liber Legis talks about death a lot. But it never once says anything about what’s going to happen afterwards (well ok, it does say there’s dissolution and eternal ecstasy, but either way, it doesn’t say you’re coming back). Crowley neatly sidesteps the issue in the Gnostic Mass too, basically saying “Yeah, whatever you want to make up for what happens afterwards, that’s cool.”

많은 텔레마이트들(크로울리 포함)는 환생을 믿습니다. 리베르 레기르는 죽음에 대해 많이 이야기합니다. 하지만 이후에 일어날 일에 대해 한 번도 말하지 않습니다.(좋아요, 소멸과 영원한 엑스터시가 있다고 말하지만 어느 쪽이든 당신이 돌아온다는 말은 없습니다) 크로울리는 영지주의 미사에서도 문제를 깔끔하게 회피하며 기본적으로 "그래, 나중에 무슨 일이 벌어 질지에 대해 보상하고 싶은 것이 무엇이든 좋습니다."라고 말합니다.

4. Babalon

4. 바발론

Despite being one of our major Goddesses, and appealed to ad infinitum by frustrated nerdy Thelemic men and women desperate for an excuse to get laid, she’s not in there either. She would come later (if you’ll excuse the pun) in The Vision & the Voice.

우리의 주요 여신중 한 명이고, 핑계를 잃을 핑계를 간절히 바라는 좌절감에 찬 괴짜 텔레마적 남성과 여성들에게 무한히 호소했지만 그녀도 거기에 있지 않습니다. 그녀는 비전과 보이스에서 나중에 (말장난을 용서할 수 있다면) 올 것입니다.

5. Magick

5. 마법

I’ve lost count of the number of times I’ve heard someone with more ego than intelligence complain that someone isn’t a very good Thelemite because “they don’t even do magick regularly!” or some such tosh. It’s not in there either. One line in Chapter II features the phrase “I am the Magician and the Exorcist”, but that’s as close as it gets. And that’s a God speaking

지성보다 자존심이 더 많은 사람이 "그들은 심지어 정기적으로 마법을 하지 않아요!"는 이유로 그리 좋은 텔레마이트가 아니라고 불평하는 것을 수없이 들었습니다. 저 안에도 없어요. 챕터2의 한 줄에는 "나는 마법사와 엑소시스트"라는 문구가 나옵니다. 그리고 그것은 신의 말씀입니다.

Addendum

추가

After this was first published on as a throwaway note on Facebook, it caused quite a storm in a teacup amongst various “expert” Thelemites. In order to preempt another such tide of criticism, I thought I’d add a couple of my answers to those previous critics here as well 🙂

이것이 페이스북에 일회용 메모로 처음 게시 된 후 다양한 "전문가" 텔레마이트 사이에서 찻잔에 상당한 폭풍을 일으켰습니다. 그러한 비판의 또 다른 조류를 선점하기 위해 여기에 이전의 비평가들에게도 몇 가지 답변을 추가 할 것이라고 생각했습니다.

I am now informed that there are already some people offended by my posting this idle fancy, particularly my description of the HGA as “absurd”. For their enlightenment, it’s not my description, I stole the description from someone else, so I suggest you argue with him instead.

나는 지금 이런 공상에 대해, 특히 HGA에 대한 내 설명이 "황당하다"는 것에 대해 불쾌해하는 사람들이 이미 있다는 것을 알고 있습니다. 그들의 계몽을 위해, 그건 내 설명이 아니에요. 내가 다른 사람에게서 인상착의를 훔쳤으니, 대신 그와 논쟁하시기 바랍니다.

“Let me declare this Work under this title: ‘The obtaining of the Knowledge and Conversation of the Holy Guardian Angel’”, because the theory implied in these words is so patently absurd that only simpletons would waste much time in analysing it. It would be accepted as a convention, and no one would incur the grave danger of building a philosophical system upon it.” — Aleister Crowley, Magick in Theory & Practice, Chapter 2

“이 작품을 '성수호천사와 지식획득과 대화'이라는 제목으로 선언하겠습니다.” 이 말에 함축 된 이론이 너무나 터무니 없어서 단순한 사람만이 그것을 분석하는데 많은 시간을 낭비할 것이기 때문입니다. 그것은 관습으로 받아 들여질 것이고 아무도 그것에 철학적 시스템을 구축하는 중대한 위험을 초래하지 않을 것입니다.” — 알레이스터 크로울리, 이론과 실천에서 마법 2장

“THE AUGOEIDES. Lytton calls him Adonai in ‘Zanoni,’ and I often use this name in the note-books. Abramelin calls him Holy Guardian Angel. I adopt this:

“AUGOEIDES. 리턴은 그를 '마법사 자노니'에서 아도나이라고 부르는데, 저는 이 이름을 노트북에서 자주 사용합니다. 아브라멜린은 그를 성수호천사라고 부릅니다. 나는 이것을 채택합니다 :

※ 에드워드 불워 리턴의 '마법사 자노니'

https://book.naver.com/bookdb/book_detail.nhn?bid=2620530

 

마법사 자노니 1

19세기 영국의 소설가이자 시인, 극작가인 에드워드 불워 리턴의 판타지 장편소설 『마법사 자노니』제1권. <폼페이 최후의 날>로 유명한 작가의 숨은 걸작이자, 신지학 등 오컬트 분야에서 최고의 소설로 추앙받는 작품이다. 18세기 후반 프랑스 혁명이라는 역사적 격동기를 배경으로, 고대장미십자단의 명맥을 이은 불사의 마법사 자노니와 순수한 미의 화신인 오페라 가수 비올라의 아름답고 숭고한 사랑이 펼쳐진다.

book.naver.com

https://book.naver.com/bookdb/book_detail.nhn?bid=2620543

 

마법사 자노니 2/완결

19세기 영국의 소설가이자 시인, 극작가인 에드워드 불워 리턴의 판타지 장편소설 『마법사 자노니』제2권 완결편. <폼페이 최후의 날>로 유명한 작가의 숨은 걸작이자, 신지학 등 오컬트 분야에서 최고의 소설로 추앙받는 작품이다. 18세기 후반 프랑스 혁명이라는 역사적 격동기를 배경으로, 고대장미십자단의 명맥을 이은 불사의 마법사 자노니와 순수한 미의 화신인 오페라 가수 비올라의 아름답고 숭고한 사랑이 펼쳐진다.

book.naver.com

Because Abramelin’s system is so simple and effective.

아브라멜린의 시스템은 매우 간단하고 효과적이기 때문입니다.

Because since all theories of the universe are absurd it is better to talk in the language of one which is patently absurd, so as to mortify the metaphysical man.

우주의 모든 이론이 터무니 없기 때문에 형이상학적인 사람을 괴롭히기 위해 명백히 터무니없는 언어로 말하는 것이 낫습니다.

Because a child can understand it.

아이가 이해할 수 있기 때문입니다.

– Aleister Crowley, The Temple of Solomon the King, in The Equinox I (01)

– 알레이스터 크로울리, 솔로몬 왕의 사원, in The Equinox I (01)

The notion that Pure Will as distinct from True Will was first pointed out to me by the late Tim Maroney, who succeeded in blowing my mind with the ramifications. I miss your searing wit and intellectual brilliance Tim.

순수한 의지가 참 의지와 구별된다는 개념은 파급 효과로 내 마음을 날리는데 성공한 고 팀 마로니에 의해 처음으로 지적되었습니다. 나는 당신의 불타는 재치와 지적 재능이 그립습니다.

And last but not least… another criticism that was made was that I was commenting on The Book of the Law, which some people seem to think should not be done. Ironically of course, there’s nothing in The Book of the Law that says you can’t comment on it (maybe that should be 6 Things You Won’t Believe Aren’t In Liber Legis?). And even more ironically of course, I’m not commenting on The Book of the Law anyway. As the title says, I’m commenting on things that are not in The Book of the Law.

그리고 마지막으로 중요한 것은 ... 또 다른 비판은 제가 법의 서에 대해 언급하고 있다는 것이 었습니다. 일부 사람들은이를 수행해서는 안된다고 생각하는 것 같습니다. 물론 아이러니하게도 법의 서에 당신이 그것에 대해 논평 할 수 없다고 말하는 것은 없습니다.(아마도 6가지가 법의 서에 속하지 않을 것이라고 믿어야 할까요?) 물론 더 아이러니하게도 저는 법의 서에 대해 언급하지 않습니다. 제목에서 알 수 있듯이 법의 서에 없는 것에 대해 언급하고 있습니다.

This article is written by Rodney Orpheus. Rodney Orpheus was born in Ireland and joined the music business in the late 80s as lead singer of The Cassandra Complex, one of the originators of the European electro-industrial music scene. Since then he has become a successful record producer and technologist. Rodney has published two books on the works of Aleister Crowley (Abrahadabra: Understanding Aleister Crowley’s Thelemic Magick, and Grimoire of Aleister Crowley), and is a leading member of prominent magical organisation Ordo Templi Orientis. Rodney lectures internationally in both technology and occult subjects and is a frequent speaker at academic and trade conferences as well as on TV and radio. He currently lives in London, England.

이 기사는 로드니 오르페우스가 작성했습니다. 로드니 오르페우스는 아일랜드에서 태어나 80년대 후반 유럽 전기 산업 음악계의 창시자 중 한 명인 The Cassandra Complex의 리드 싱어로 음악 사업에 합류했습니다. 그 이후로 그는 성공적인 음반 제작자이자 기술자가되었습니다. 로드니는 알레이스터 크로울리(아브라하다브라 : 알레이스터 크로울리의 텔레마적 마법의 이해와 알레이스터 크로울리의 그리모어)의 작품에 대한 2권의 책을 출간했으며 저명한 마법 조직 OTO의 주요 회원입니다. 로드니는 기술과 오컬트 주제에 대해 국제적으로 강의하며 학술 및 무역 컨퍼런스와 TV 및 라디오에서 자주 연설하고 있습니다. 그는 현재 영국 런던에 살고 있습니다.

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