스핑크스의 힘에 대해서 파트 2 : 알레이스터 크로울리
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osiris:onthepowersofthesphinx2 - Michael Osiris Snuffin - Hermetic Library
On the Powers of the Sphinx Part 2: Aleister Crowley By Michael Osiris Snuffin (2002) In Part 1 of this series we discussed the Four Powers of the Sphinx as understood by Eliphas Lèvi. We shall now look at the works of Aleister Crowley, who develo
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에 있는 내용으로~
크로울리가 연구한 스핑크스에 대한 글!!!!
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스핑크스의 힘에 대해서 파트 1 : 엘리파스 레비
대한민국 모임의 시작, 네이버 카페
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엘리파스 레비와 크로울리의 이론이
무엇이 같고 무엇이 다른지 비교해서 보면 되용~☆
레비는 스핑크스를 4가지 힘으로 설명했다면
크로울리는 좀 더 연구하여 5가지 힘으로 설명했고
둘 다 스핑크스의 힘은 사람을 넘어 신이 되는 과정이라고 보았다는거죠!
On the Powers of the Sphinx Part 2 : Aleister Crowley
스핑크스의 힘에 대해서 파트 2 : 알레이스터 크로울리
By Michael Osiris Snuffin (2002)
마이클 오시리스 스너핀
In Part 1 of this series we discussed the Four Powers of the Sphinx as understood by Eliphas Lèvi. We shall now look at the works of Aleister Crowley, who developed the Powers of the Sphinx as a part of his own Thelemic paradigm, even incorporating them into the instruction of both the A.’.A.’. and the OTO.
이 시리즈의 파트1에서는 엘리파스 레비가 이해한 스핑크스의 4가지 힘에 대해 논의했습니다. 이제 우리는 자신의 텔레마의 패러다임의 일부로 스핑크스의 힘을 개발한 알레이스터 크로울리의 작품을 살펴 보겠습니다. 심지어 AA와 OTO의 지시에도 그것들을 통합합니다.
Crowley identifies himself with Lèvi in his first major discussion of the Four Powers in Chapter 151 of Liber Aleph:
크로울리는 리버 알레프(Liber Aleph) 챕터 151의 4가지 힘에 대한 첫 번째 주요 토론에서 레비와 자신을 동일시합니다.
“It is now expedient that I instruct thee concerning the Four Powers of the Sphinx, the Strangler, and firstly, that this most arcane of the Mysteries of Antiquity was never at any Period the Tool of the Slave-Gods, but a Witness of Horus through the dark Aeon of Osiris to His Light and Truth, His Force and Fire.
“이제 내가 스핑크스의 4가지 힘과 Strangler에 관한 것을 당신들에게 가르치는 것이 지금의 방편입니다. 그리고 첫째로, 고대의 신비중 가장 신비한 이 고대의 신비는 어떤 시기에도 종속된 신(Slave-Gods)의 도구가 아니라 오시리스의 어두운 이온을 통해 그의 빛과 진실, 그의 힘과 불을 통한 호루스의 증인이었습니다.
Thou canst by no means interpret the Sphinx in Terms of the Formula of the Slain God.
당신은 죽임을 당한 신의 공식의 관점에서 스핑크스를 결코 해석할 수 없습니다.
This I did comprehend even when as Eliphaz Lèvi Zahed I walked up and down the Earth, seeking a Reconciliation of these Antagonists, which was a Task impossible, for in that Plane they have Antipathy. (Even so may no Man form a Square Magical of Four Units.) But the Light of the New Aeon revealeth this Sphinx as the True Symbol of this our Holy Art of Magick under the Law of Thelema. In Her is the Equal Development and Disposition of the Forces of Nature, each in its Balanced Strength.”
나는 엘리파스 레비 자헤드로서 내가 대지를 위아래로 걸으면서 불가능한 임무인 이 적대자들의 화해시켜 구할 때조차도 이해했습니다. (그렇게도 네 단위의 스퀘어 마법을 구성하는 사람은 아무도 없습니다.) 그러나 뉴 이온의 빛은 이 스핑크스가 텔레마의 법칙에 따라 우리의 신성한 마법 예술의 진정한 상징임을 보여줍니다. 그녀 안에는 균형 잡힌 힘으로 자연의 힘의 동등한 발전과 처분이 있습니다.”
The last sentence refers to the Elemental perfection of the Sphinx. The Four Elements are the “Forces of Nature, each in its Balanced Strength” represented by the four Kerubic beasts that compose the Sphinx. Like Lèvi, Crowley identifies the Sphinx with the Adept or Magus, who employs the Four Powers to become “whole, Himself, containing all Things in true Proportion.”
마지막 문장은 스핑크스의 원소적 완벽함을 가리킨다. 4대 원소는 스핑크스를 구성하는 4마리의 케루빅 짐승으로 대표되는 "균형된 힘 속에 각각 존재하는 자연의 힘"이다. 레비처럼 크로울리는 스핑크스를 아데프트나 마거스와 동일시하고, 그는 4가지 힘을 써서 "진정한 비율로 모든 사물을 담고 있는, 그 자신"이 된다.
Crowley’s definition of the Sphinx continues in Chapter 152:
크로울리의 스핑크스에 대한 정의는 챕터 152에서도 계속된다.
“This then is the Adept, who doth Will with solid Energy as the Bull, doth Dare with fierce Courage as the Lion, doth Know with swift Intelligence as the Man, and doth Keep Silence with soaring Subtlety as the Eagle or Dragon. Moreover, this Sphinx is an Eidolon of the Law, for the Bull is Life, the Lion is Light, the Man is Liberty, the Serpent is Love.”
“황소처럼 탄탄한 에너지로 의지하고, 사자처럼 맹렬한 용기로 용맹하게 행동하며, 사람처럼 빠른 지능으로 알고, 독수리나 용처럼 날아 오르는 미묘함으로 침묵을 지키는 숙련자입니다. 더욱이 이 스핑크스는 법의 아이돌론(환영)입니다. 황소는 생명이고, 사자는 빛이고, 사람는 자유이며, 뱀은 사랑입니다.”
The first sentence gives the traditional attributions of the Powers to the Kerubic Signs. Here Crowley has identified two beasts with the Kerubic Eagle: the Serpent and the Dragon. This symbolism has its roots in the Golden Dawn tradition, which divided Scorpio into three forms to represent various aspects of the sign:
첫 번째 문장은 케루빅 사인(황도12궁)들에 대한 권력의 전통적인 속성을 제공합니다. 여기에서 크로울리는는 케루빅 독수리과 함께 서펜트(뱀)와 드래곤(용)이라는 2마리의 짐승을 확인했습니다. 이 상징주의는 전갈 자리를 표지판의 다양한 측면을 표현하기 위해 3가지 형태로 나눈 골든던 전통에 뿌리를두고 있습니다.
“The Scorpion is the emblem of ruthless destruction; the Snake is the mixed and deceptive nature, serving alike for good and evil; the Eagle is the higher and Divine Nature, yet to be found herein, the Alchemical Eagle of distillation, the Renewer of life.”
“전갈은 무자비한 파괴의 상징입니다. 뱀은 혼합되고 기만적인 성격으로 선악을 위해 똑같이 봉사합니다. 독수리는 더 높고 신성한 본성이지만 여기서 발견되지 않은 증류의 연금술적인 독수리로, 생명의 갱신자입니다.”
The Dragon is a winged Serpent, a combination of the two highest aspects of Scorpio.
용은 날개 달린 뱀으로 전갈 자리의 가장 높은 2가지 측면을 결합한 것입니다.
Crowley also connects the Kerubic Signs to the Four Emanations of Law: Light, Life, Liberty and Love. These are discussed in Liber 150, De Lege Libellum, which is “a further explanation of The Book of the Law, with special reference to the Powers and Privileges conferred by its acceptance.” The Four Emanations of Law are connected with the Gnostic Catholic Church (EGC) in the creed of the Gnostic Mass.
크로울리는 또한 케루빅 사인들(황도12궁)을 법의 4가지 발현 : 빛, 생명, 자유, 사랑과 연결합니다. 이것들은 리버 150, De Lege Libellum에서 논의됩니다. 이것은 “법의 서의 수용에 의해 부여 된 권한과 특권에 대한 특별한 언급과 함께 추가 설명”입니다. 4가지 법칙은 영지주의 미사의 신념/교리에서 영지주의 가톨릭 교회(EGC)와 연결되어 있습니다.
A few years after he wrote Liber Aleph, Crowley introduced a Fifth Power of the Sphinx. This concept is fully explained in Magick Without Tears:
리버 알레프를 쓴 지 몇 년 후, 크로울리는 스핑크스의 5번째 힘을 소개했습니다. 이 개념은 눈물 없는 마법에 자세히 설명되어 있습니다.
“You are familiar with the Four Powers of the Sphinx, attributed by the Adepts of old time to their Four Elements. Air is to Know, Scire; Fire is to Will, Velle; Water is to Dare, Audere; and Earth is to Keep Silence, Tacere. But now that a fifth Element, Spirit, is generally recognized in the Qabalah, I have deemed it proper to add a Fifth Power corresponding: to Go, Ire.
“당신은 스핑크스의 4가지 힘에 대해 잘 알고 있습니다. 예전의 숙련자들은 4가지 요소에 기인했습니다. 공기는 알다; 불은 의지; 물은 용기; 대지는 침묵을 지키는 것입니다. 그러나 이제는 5번째 요소인 스피릿이 일반적으로 카발라에서 인식되고 있으므로 'to Go'에 해당하는 5번째 힘을 추가하는 것이 적절하다고 생각했습니다.
Then, as Spirit is the Origin, the Essence, and the Sum of the other four, so is to Go in relation to those powers. And to Go is the very meaning of the name God, as elsewhere shewn in these letters; hence the Egyptian Gods were signalized as such by their bearing the Ankh, which is a Sandal-strap, and in its form the Crux Ansata, the Rosy Cross, the means whereby we demonstrate the Godhead of our Nature.”
그러면 스피릿이 근원, 본질, 다른 4가지의 합인 것처럼 그 힘과 관련하여 갈 것입니다. 그리고 to Go는 이 글자에서 다른 곳에서 드러난 것처럼 하나님이라는 이름의 바로 그 의미입니다. 따라서 이집트 신들은 산달-스트랩인 앙크와 그 형태로 우리 본성의 신격을 보여주는 수단인 Crux Ansata, 장미십자가를 지니고 있음으로써 신호를 받았습니다.”
The Fifth Power of the Sphinx is to Go, corresponding with the Element of Spirit. The astrological counterpart of the power to Go is the Sun, that which links the Kerubic Signs in the same manner as Spirit binds the Four Elements. The symbol of the Fifth Power is the Ankh, “which is a sandalstrap, implying the power to go” and was also considered by Crowley to be the “characteristic of a god.”
스핑크스의 5번째 힘은 스피릿의 원소에 해당하는 'to Go'입니다. to Go에 대한 힘의 점성학적 대응물은 스피릿이 4가지 원소를 묶는 것과 같은 방식으로 케루빅 기호를 연결하는 태양입니다. 5번째 힘의 상징은 앙크로, "to go의 힘을 의미하는 산달-스트랩"이며 크로울리는 "신의 특성"으로 간주하기도 했습니다.
Note that Crowley has switched the attributions of two of the Kerubic signs. In Liber Aleph and also in Lèvi’s works, Taurus (Earth) represents the Power to Dare and Scorpio (Water) represents the Power to Keep Silence; but in later works such as Magick Without Tears and The Book of Thoth, Scorpio (Water) is to Dare and Taurus (Earth) is to Keep Silence. Crowley’s final attributions to the Powers of the Sphinx are summarized in Table 1.
크로울리는 케루빅 사인(황도12궁)중 2가지 속성을 전환했습니다. 리버 알레프와 레비의 작품에서 황소자리(대지)는 용맹의 힘을, 전갈자리(물)는 침묵의 힘을 나타냅니다. 그러나 나중에 눈물 없는 마법 및 토트의 서와 같은 작품에서 전갈자리(물)는 용맹, 황소자리(대지)는 침묵을 유지하는 것입니다. 스핑크스의 힘에 대한 크로울리의 최종 속성은 표 1에 요약되어 있습니다.
※ 표1이 빠져있음.
The special relationship between the Four Powers and the Fifth Power is revealed in The Book of Thoth:
4가지 힘과 5가지 힘간의 특별한 관계는 토트의 서에서 드러납니다.
“The Kerubic sign in any Element exhibits the most powerful and balanced form of that Element. Attached to these are the names of the four Virtues of the Adept, those which enable him to overcome the resistance of the elements; they are: to Will, to Dare, to Know and to Keep Silence. By the harmonious exercise of these, the fifth Element of Spirit is formulated in the being of the Adept. It is the god within, the sun, which is the centre of the Universe from the human point of view, with its own particular virtue, which is to Go.”
“어떤 원소의 케루빅 기호(황도12궁)는 그 원소의 가장 강력하고 균형 잡힌 형태를 보여줍니다. 이것들에는 숙련자의 네4가지 미덕의 이름이 붙어 있으며, 그 이름은 그가 원소의 저항을 극복할 수 있게 해준다. 의지, 용맹, 지식, 침묵입니다. 이것들의 조화로운 실행으로, 스피릿의 5번째 요소가 숙련자의 존재로 공식화됩니다. 인간의 관점에서 볼 때 우주의 중심인 태양은 그 안에 있는 신이며, 고유한 미덕을 가지고있는 것입니다.”
By the exercise of the Four Powers of the Sphinx, the Adept attains the Fifth Power, the indwelling of Spirit and the realization of the god within. Eliphas Lèvi came to a similar conclusion in The Great Secret:
스핑크스의 4가지 능력을 행사함으로써, 숙련자는 5번째 능력, 스피릿의 내주 및 그 안에 신의 실현을 얻습니다. 엘리파스 레비는 위대한 비밀에서 비슷한 결론을 내렸습니다.
“The great secret of magic, the unique and incommunicable Arcana, has for its purpose the placing of supernatural power at the service of the human will in some way. To attain such an achievement it is necessary to KNOW what has to be done, to WILL what is required, to DARE what must be attempted and to KEEP SILENT with discernment.”
“마법의 위대한 비밀, 독특하고 말로 표현할 수 없는 아르카나는 그 목적을 위해 어떤 식으로든 인간의 의지를 위해 초자연적인 힘을 배치하는 것입니다. 그러한 성취를 이루기 위해서는 무엇을 알아야 하는지, 무엇에 의지할 필요가 있는지, 무엇을 시도해야하는지, 그리고 분별력을 가지고 침묵을 유지하는 것이 필요합니다.
To summarize, the Four Powers of the Sphinx are the means by which Man becomes God. It is for this reason that Crowley refers to the Sphinx as “the True Symbol of this our Holy Art of Magick under the Law of Thelema” and “a Glyph of the Satisfaction and Perfection of the Will and of the Work, the Completion of the True Man as the Reconciler of the Highest with the Lowest.”
요약하면 스핑크스의 4가지 힘은 사람이 신이 되는 수단입니다. 이러한 이유 때문에 크로울리는 스핑크스를 “텔레마의 법칙에 따라 우리 마법의 신성한 예술의 진정한 상징”과 “의지와 일의 만족과 완성, 완성의 문양”이라고 부릅니다. 최고와 최저의 화해자로서의 진정한 사람.”
Thus ends our discussion on the Powers of the Sphinx.
따라서 스핑크스의 힘에 대한 논의가 끝납니다.