이시스와 네프티스에 대한 새로운 조명 by 제럴드 슐러 박사
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NEW LIGHT ON ISIS AND NEPHTHYS by Gerald Schueler, Ph.D. © Jan 2000
이시스와 네프티스에 대한 새로운 조명 by 제럴드 슐러 박사 © 2000년 1월
It is possible that more has been written about Isis and her sister Nephthys than any other goddesses of the ancient Egyptians. A re-examination of the EGYPTIAN BOOK OF THE DEAD, suggests new, and expanded, roles for these two important deities. The most exciting of these new roles is in the cycle of reincarnation.
고대 이집트인의 여신보다 이시스와 누이 네프티스에 대해 더 많이 기록되었을 가능성이 있습니다. 이집트 사자의 서를 재검토하면 이 2가지 중요한 신의 새롭고 확장된 역할을 제안합니다. 이러한 새로운 역할 중 가장 흥미로운 것은 환생 주기입니다.
Isis and Nephthys serve as counterparts in the great drama of birth and death. Isis stirs the disembodied soul to seek reimbodiment. Nephthys, her sister, aids the disembodied soul to find peace. These two goddesses, together with their brother Osiris, personify the triune process of reincarnation known as Osirification. Together with Horus, they form a complete cycle as shown below.
이시스와 네프티스는 탄생과 죽음의 위대한 드라마에서 대응하는 역할을 합니다. 이시스는 구체화되지 않은 영혼을 자극하여 회복을 추구합니다. 그녀의 누이인 네프티스는 육체가 없는 영혼이 평화를 찾도록 도와줍니다. 이 두 여신은 형제 오시리스와 함께 오시리피케이션으로 알려진 환생의 삼위일체 과정을 의인화합니다. 호루스와 함께 다음과 같이 완전한 주기를 형성합니다.
Isis is an extremely complex goddess, representing many facets of our life and world. She can act on a personal as well as a universal level typifying the famous magical dictum, "as above so below."
이시스는 우리 삶과 세계의 여러 측면을 대표하는 매우 복잡한 여신입니다. 그녀는 "위와 같이 아래에서" 유명한 마법의 단어를 대표하는 보편적인 수준뿐만 아니라 개인적 수준에서도 행동 할 수 있습니다.
Isis is possibly best known as the Goddess of Nature. The following is from THE LEGEND OF RA AND ISIS:
이시스는 아마도 자연의 여신으로 가장 잘 알려져 있습니다. 다음은 라와 이시스의 전설에서 가져온 것입니다.
"Behold, Isis assumed the form of a woman who was adept at words. The size of her heart was more than a million times that of men, and also more than a million times that of the gods ... evil was unknown to her ... She meditated in her heart on the knowledge of the divine name of the god, the Blessed God, and behold, Ra daily entered into the Earth and with his rays he established solidity ... The consciousness of Isis was focused on her hand and on the earth that was in it. She fashioned the form of the Serpent of the Blessed God. She created the image of beautiful things."
"보라, 이시스는 말이 능숙한 여자의 모습을 취했다. 심장의 크기는 남자의 100만 배 이상, 신의 크기도 100만 배 이상 ... 악은 그녀에게 알려지지 않았다. ... 그녀는 신의 신성한 이름, 복 되신 신에 대한 지식을 마음 속으로 묵상했고, 라가 매일 지구에 들어갔고 그의 광선으로 그는 견고함을 확립했다 ... 이시스의 의식은 그녀에게 집중되다. 손과 그 안에 있던 땅에. 그녀는 복 되신 신의 뱀의 형태를 만들었습니다. 그녀는 아름다운 것들의 이미지를 창조했다. "
Here Isis is shown as a ancient Egyptian version of Mother Nature. She fashions form out of earth. The word "earth" should be taken in terms of one of the four cosmic elements; earth, water, air, and fire.
여기서 이시스는 고대 이집트 버전의 대자연으로 표시됩니다. 그녀는 대지에서 형태를 형성합니다. "대지"라는 단어는 4가지 우주 원소중 하나의 관점에서 취해져야 합니다. 흙, 물, 공기, 불.
As Mother Nature, one of Isis' functions was to represent universal motherhood. In THE LEGEND OF ISIS AND HORUS, Isis gives birth to her son, Horus, in a papyrus swamp. He falls ill and is close to death. To save his life, Isis stops the passage of the sun and causes several days of sunlight to fall on her baby, which heals him. Because Horus is the prototype of man, Isis is considered to be the mother, and healer, of all mankind.
대자연으로서 이시스의 기능중 하나는 보편적인 모성을 나타내는 것이었다. 이시스와 호루스의 전설에서 이시스는 파피루스 늪에서 아들 호루스를 낳습니다. 그는 병에 걸리고 거의 죽음에 이릅니다. 그의 생명을 구하기 위해 이시스는 태양의 통과를 멈추고 며칠 동안의 햇빛을 아기에게 내리게하여 그를 치유합니다. 호루스는 인간의 원형이기 때문에 이시스는 모든 인류의 어머니이자 치유사로 간주됩니다.
The complexity of Isis was passed on to her son, Horus, who also had a personal and a universal mode. When the father of Horus was said to be Ra (a solar deity), Horus was the sun. When his father was said to be Osiris (a lunar deity), he was the moon. Thus, Horus as a child of nature and magic, partook of both solar and lunar forces. In this he typifies man, whose nature is also a mixture of spiritual and material qualities.
이시스의 복잡성은 개인적이고 보편적인 모드를 가진 그녀의 아들 호루스에게 전해졌습니다. 호루스의 아버지가 라(태양신)라고 말했을 때 호루스는 태양이었습니다. 그의 아버지가 오시리스(달의 신)라고 말했을 때 그는 달이었습니다. 따라서 호루스는 자연과 마법의 자녀로서 태양과 달의 힘을 모두 취했습니다. 여기에서 그는 영적 특성과 물질적 특성이 혼합된 본성을 가진 인간을 대표합니다.
Isis is also well known as a goddess of magic (or magick, if you prefer the New Age spelling). In this capacity, Isis assists in all acts of creation, and is without equal. In THE LEGEND OF RA AND ISIS, Isis wishes to know the name of Ra (today usually spelled Re) so that she can share in his powers of creation. (The "power of names" is a cornerstone of magic. To gain mastery over a thing, or a being, you must first know its name.) Isis flatters her father, Ra, into revealing his name to her. She says:
이시스는 또한 마법의 여신 (또는 뉴에이지 철자를 선호한다면 마법)으로도 잘 알려져 있습니다. 이 능력에서 이시스는 모든 창조 행위를 돕고 동등하지 않습니다. 라와 이시스의 전설에서 이시스는 라의 이름(오늘날은 보통 레)을 알고 싶어서 자신의 창조력을 공유할 수 있기를 바랍니다. ( "이름의 힘"은 마법의 초석입니다. 사물 또는 존재를 지배하려면 먼저 그 이름을 알아야 합니다.) 이시스는 아버지 라에게 자신의 이름을 공개하도록 아첨합니다. 그녀는 말합니다:
"Your divine name was not exposed in the things that you have said to me... The life of a person is invested in his name."
"당신의 신성한 이름은 당신이 나에게 한 말에 드러나지 않았습니다 ... 사람의 생명은 그의 이름에 투자되었습니다."
Ra accedes and says:
라는 동의하고 말한다 :
"I will give in. I will go to Isis, and my name will come forth from my body to her body."
"내가 굴복하겠다. 나는 이시스에게 갈 것이다. 내 이름은 내 몸에서 그녀의 몸으로 나올 것이다."
The incident ends with:
사건은 다음과 같이 끝납니다.
"This was spoken by Isis, the Great One, the divine mistress of the gods, who knew Ra by his own name."
"이것은 자신의 이름으로 라를 알고있는 신들의 신의 여주인 위대한 하나 이시스가 말한 것입니다."
Later in the saga, Isis uses her new-found creative/magical talents to help her father create the sun. Ra was the main Egyptian creative deity of the universe, and in one legend was said have resulted from the blending together of Atum and Horus. He existed in the primal waters of space (Nu), without physical expression. Together with Isis, he created a physical identity, the sun, which was later called "the Eye of Horus," and the sun's rays were called "the golden teeth of Horus."
이야기 후반부에서 이시스는 새로 발견된 창의적/마법적 재능을 사용하여 아버지가 태양을 만드는데 도움을줍니다. 라는 우주의 이집트의 주요 창조 신이었으며, 한 전설에서 아툼과 호루스가 함께 혼합된 결과라고 합니다. 그는 육체적 표현없이 원시 공간의 물(누)에 존재했습니다. 이시스와 함께 그는 물리적인 정체성, 즉 나중에 "호루스의 눈"이라고 불리는 태양을 만들었고, 태양 광선은 "호루스의 황금 이빨"이라고 불렀습니다.
"The great magick (hekauti) of Isis precipitated the semen that issues forth from Ra, and the Eye of Horus came forth from the god, and golden were the teeth of his mouth."
"이시스의 위대한 마법(헤카투티)는 라에게서 나오는 정액을 침전시켰고, 호루스의 눈은 신에게서 나왔고, 황금은 그의 입의 이빨이었습니다."
Isis is not only a goddess of creative magic but also a goddess of protective magic as well. This is made clear in the amulet that bears her name. The amulet was made from the wood of a sycamore tree, a tree that was sacred to Isis. The magical spell given in Chapter CLVI of the Book of the Dead was spoken over the amulet in a ritual designed to charge the object with protective power. The theory of charging amulets and talismans dates back to ancient Egypt where the Amulet of Isis was charged by saying these words:
이시스는 창조적 마법의 여신일 뿐만 아니라 보호 마법의 여신이기도 합니다. 이것은 그녀의 이름이 새겨진 아뮬렛에서 분명하게 드러납니다. 아뮬렛은 이시스에게 신성한 나무인 시카모어 나무의 목재로 만들어졌습니다. 사자의 서 CLVI 장에 주어진 마법 주문은 보호력으로 물체를 충전하도록 고안된 리추얼에서 아뮬렛에 대해 말한 것입니다. 아뮬렛과 탈리스만을 부과하는 이론은 고대 이집트로 거슬러 올라갑니다. 이시스의 아뮬렛은 다음과 같은 말로 충전되었습니다.
"May the Blood of Isis,
May the magical power of Isis,
May the spiritual power of Isis
Enter into this nobel Eye of Ra
And grant the ability to preserve me."
"이시스의 피,
이시스의 마법의 힘,
이시스의 영적 힘이
이 라의 노벨 눈에 들어가십시오
그리고 나를 보호 할 수있는 능력을 부여하십시오. "
The spell likens the Amulet of Isis to the Eye of Ra, or utchat, which was another powerful protective charm. Perhaps the key word in the spell is "preserve" which suggests the real magical power of Isis. She is protective, and can preserve one in the face of disease and death. This is further substantiated in Chapter CLI which contains the most important known quotation of Isis:
이 주문은 이시스의 아뮬렛을 또 다른 강력한 보호 참인 라의 눈 또는 우자트(호루스의 눈)에 비유합니다. 아마도 이 주문의 핵심 단어는 이시스의 진정한 마법의 힘을 암시하는 "보존"일 것입니다. 그녀는 보호하고 질병과 죽음에 직면하여 하나를 보존할 수 있습니다. 이것은 이시스의 가장 중요한 인용문이 포함된 161장에서 더욱 입증됩니다.
"I have come here to protect you. I can fly with you through the air and I can initiate you with the North Wind. The breath of your flesh has returned to the god Tem but will return again to you when you hunger for flesh. You shall be like a god and your enemies shall be cast down under your feet. May you be found truthful before the goddess Nut and strong enough to receive the flesh of the gods."
"나는 당신을 보호하기 위해 여기에 왔습니다. 나는 당신과 함께 공중을 날아갈 수 있고 북풍으로 당신을 시작할 수 있습니다. 당신의 살의 숨결은 신 템에게 돌아왔지만 당신이 살을 갈망하면 다시 당신에게 돌아올 것입니다. 너는 신과 같이 될 것이고 네 적들은 네 발 아래에 던져 질 것입니다. 너는 누이트 여신 앞에서 진실하고 신들의 살을받을 만큼 강해지기를 바랍니다. "
Isis is speaking to the soul of a person who has recently died. She offers protection as well as an after-death initiation. Most importantly, she suggests the process of reincarnation. If one is successful at this initiation, they will receive the "flesh of the gods" which is presumably a spiritual body, until they once again "hunger for flesh" in a new physical body. This association of Isis with the cycle of reincarnation is prevalent throughout the entire BOOK OF THE DEAD.
이시스는 최근에 죽은 사람의 영혼에게 말하고 있습니다. 그녀는 보호와 사후 입문을 제공합니다. 가장 중요한 것은 그녀가 환생의 과정을 제안한다는 것입니다. 이 입문에 성공하면, 그들은 새로운 육체에서 다시 한 번 "육체를 갈망"할 때까지 영체인 것으로 추정되는 "신들의 육체"를 받을 것입니다. 이시스와 환생 주기는 사자의 서 전체에 걸쳐 널리 퍼져 있습니다.
Osiris is the husband and brother of Isis, the power behind the reincarnation cycle. He is the God of the Dead, and his throne is in Amentet, the first stage of the after-death state. In Chapter XVII we read,
오시리스는 환생 주기의 힘인 이시스의 남편이자 형제입니다. 그는 죽은 자의 신이며 그의 왕좌는 사후 상태의 첫 단계 인 아멘테트에 있습니다. 17장에서 우리는 읽습니다,
"Visualize this: This is Amentet that was created for souls (bas). The Gods of Death control the Osirification process in Set-Amentet."
"이것을 시각화하십시오 : 이것은 영혼(바스)을 위해 만들어진 아멘테트입니다. 죽음의 신들은 세트-아멘테트에서 오시리피케이션 과정을 제어합니다."
Osirification was the magical process of becoming like the god Osiris. Osiris was killed by his brother Set, and was returned to life (reincarnated) by Isis with the help of Thoth, the god of wisdom. Thus the processes of Osirification and reincarnation are identical. In the Prayers to Osiris, we find the statement, "You are the Initiator of the North Wind in the night" which again links Osiris with his sister/wife Isis (North is the direction of physical manifestation). The hieroglyphics of the name Osiris (Asar) mean, "he who creates a throne." Those for Isis (Asi) mean, "goddess of the throne" and the glyph of the throne is her headdress and primary symbol. When we let the throne, a seat of power, be a symbol for the ego, or the seat of our personal consciousness, then the esoteric meaning of these Egyptian stories can be better understood.
오시리피케이션은 오시리스 신처럼 되는 마법의 과정이었습니다. 오시리스는 그의 형제 세트에 의해 살해되었고, 지혜의 신인 토트의 도움으로 이시스에 의해 부활(환생)하였습니다. 따라서 오시리피케이션과 환생의 과정은 동일합니다. 오시리스에게 보내는 기도에서 우리는 오시리스와 그의 여동생/아내 이시스를 다시 연결하는 "당신은 밤에 북풍의 시작 자입니다"라는 문구를 발견합니다.(북은 육체적 표현의 방향입니다) 오시리스(아사르)라는 이름의 상형 문자는 "왕좌를 만드는 사람"을 의미합니다. 이시스(아시)는 "왕좌의 여신"을 의미하며 왕좌의 문양은 그녀의 머리 장식과 주요 상징입니다. 우리가 권력의 자리인 왕좌를 에고의 상징 또는 우리 개인의 의식의 자리가 되게할 때, 이러한 이집트 이야기의 밀교적인 의미를 더 잘 이해할 수 있습니다.
To look at the full picture of reincarnation as taught by the ancient Egyptians, we must also consider the goddess Nephthys, the sister of Isis. Isis and Nephthys are often shown together as the two Uraei (Serpent) Goddesses. A clue to their nature is found in Chapter XVII where it describes two aspects of space as "the Great Conceiver aspect in the form of Isis, and the Potentiality aspect in the form of Nephthys." Isis and Nephthys each govern one half of the reincarnation cycle. Isis governs the downward forces of manifestation and renewal while Nephthys governs the upward forces of spiritualization. In terms of force or energy, we could say that Isis is kinetic while Nephthys is potential. Nephthys is the personification of darkness, death, and decay.
고대 이집트인들이 가르친 환생의 전체 그림을 보려면 이시스의 여동생인 여신 네프티스도 고려해야 합니다. 이시스와 네프티스는 종종 2명의 우라에이(뱀) 여신으로 함께 등장합니다. 그들의 본질에 대한 단서는 17장에서 발견되며, 공간의 2가지 측면을 "이시스 형태의 위대한 구상 측면과 네프티스 형태의 잠재력 측면"으로 설명합니다. 이시스와 네프티스는 각각 환생 주기의 절반을 관리합니다. 이시스는 발현 및 갱신의 하향 세력을 관리하는 반면 네프티스는 영화의 상향 세력을 제어합니다. 힘이나 에너지 측면에서 이시스는 운동적이고 네프티스는 잠재력이라고 말할 수 있습니다. 네프티스는 어둠, 죽음, 부패의 의인화입니다.
Early Egyptologists considered Nephthys to be the personification of darkness, death, and physical decay. Chapter CLI of THE BOOK OF THE DEAD however, contains a statement made by Nephthys to the soul (ba) of a person (e.g., either a living candidate undergoing an out-of-body experience or one recently deceased) which suggests her true nature:
초기 이집트 학자들은 네프티스를 어둠, 죽음 및 육체적 부패의 의인화로 간주했습니다. 그러나 사자의 서 161장에는 네프티스가 한 사람(예 : 신체 밖 경험을 겪고있는 살아있는 후보자 또는 최근에 사망한 사람)의 영혼(바)에 대한 진술이 포함되어 있으며 이는 그녀의 진정한 본성을 암시합니다. :
"I accompany the Master of the Universe, my divine brother, Osiris. I have come here to protect you. You must be a Master of the Universe to overcome the Two Lands. Meditation will assist you. Indeed, truth-speaking will also help. You can be raised up by truth-speaking and by your actions and then the god Ptah will cast down your enemies."
"나는 우주의 주인, 나의 신성한 형제 오시리스와 동행합니다. 나는 당신을 보호하기 위해 여기에 왔습니다. 당신은 두 나라를 극복하기 위해 우주의 주인이되어야 합니다. 명상은 당신을 도울 것입니다. 사실, 진실을 말하는 것도 도움이 될 것입니다. 당신은 진실을 말하고 당신의 행동에 의해 일어납니다. 그러면 신 프타가 당신의 적을 쫓아낼 것입니다. "
She gives the title Master of the Universe to Osiris, and then tells the soul to be like Osiris, which is to say, Osirified. The "Two Lands" was a name for Egypt and often was a general term for Earth or physicality. She suggests two methods, or means, to be like Osiris; by meditation, and by truth-speaking. She is, in effect, counseling the soul in techniques for spiritualizing his/her consciousness. In this way, she shows that her true nature is an upward force, toward the spiritual realms which is opposite to the downward nature of her sister Isis. Nephthys thus reveals her nature as similar to that of her consort, Set.
그녀는 오시리스에게 우주의 주인이라는 칭호를 부여하고 영혼이 오시리스처럼 되라고 말합니다. "두 땅"은 이집트의 이름이었고 종종 대지나 물리적인 것을 가리키는 일반적인 용어였습니다. 그녀는 오시리스와 같은 2가지 방법 또는 수단을 제안합니다. 명상과 진실을 말함으로써 사실상 그녀는 자신의 의식을 영화하기 위한 기법으로 영혼을 상담하고 있습니다. 이런 식으로 그녀의 진정한 본성은 언니 이시스의 하향적 본성과 반대되는 영적 영역을 향한 상향의 힘임을 보여줍니다. 따라서 네프티스는 그녀의 배우자인 세트와 비슷한 성격을 나타냅니다.
To symbolize these upward and downward forces (upward and downward are used in a relative sense, that is, upward into spirituality and downward into physicality) the Egyptians used two types of fire: the Fire of Dispersion and the Fire of Solidification. Nephthys governs the Fire of Dispersion whose primary effect is the decay of the physical body on Earth and of the mind in the subtle regions of the after-death state (called the Neter-Khert). It is this normal disruption of the mind, the break in the continuity of consciousness, that results in the inability to recall past lives. The Fire of Dispersion, like a normal fire, reduces form into its constituent particles.
이러한 상향 및 하향 세력을 상징하기 위해 (상향 및 하향은 상대적인 의미로, 즉 영성으로 상향 및 육체로 하향으로 사용됨) 이집트인들은 2가지 유형의 불, 즉 분산의 불과 응고의 불을 사용했습니다. 네프티스는 분산의 불을 다스리는데, 그 주된 효과는 대지상의 육체와 사후 상태의 미묘한 지역(네터-케르 트라고 함)에서 정신의 부패입니다. 이 정상적인 정신 분열, 의식의 연속성 중단으로 인해 과거의 삶을 회상할 수 없게 됩니다. 일반 불처럼 분산의 불은 형태를 구성 입자로 축소합니다.
In THE LEGEND OF RA AND ISIS we read:
라와 이시스의 전설에서 우리는 다음을 읽습니다.
"Semen can be consumed by burning, but it has mastery over the flame of the Fire of Dispersion."
"정액은 태워서 소모할 수 있지만 분산의 불의 불꽃을 지배합니다."
The semen mentioned here is from the god Ra and the story says that:
여기에 언급 된 정액은 라의 것이며 이야기는 다음과 같이 말합니다.
"He can make the dead live with semen by which he attaches a person to a birthplace in a woman."
"그는 한 여성의 출생지에 사람을 붙인 정액으로 죽은 사람을 살릴 수 있습니다."
The meaning is that the seminal fluid of the creative solar deity of our universe can give one mastery over the normal dispersive and dissociative forces that confront one in the after-death state.
그 의미는 우리 우주의 창조적인 태양신의 정액이 죽음 이후 상태에서 직면하는 정상적인 분산력과 분열의 힘을 지배할 수 있다는 것입니다.
This concept is the foundation of Western sex magic and the idea can be found in various forms in the halls of magical groups still practicing today. The magician attempts to pass safely by Nephthys into the comforting arms of Isis. Success means being able to reincarnate with full conscious memory of the past life.
이 개념은 서양 성마법의 토대이며 오늘날에도 여전히 수행되고 있는 마법 그룹의 홀에서 다양한 형태로 아이디어를 찾을 수 있습니다. 마법사는 네프티스에 의해 이시스의 안락한 팔로 안전하게 통과하려고 시도합니다. 성공은 전생에 대한 완전한 의식적 기억으로 환생할 수 있다는 것을 의미합니다.
The Fire of Dispersion, like any normal fire, reduces formed things into their aggregated components. The aim of the magician was not to avoid it, but to pass through it safely with consciousness in tact. The Fire of Solidification, however, was not a normal fire at all. It was a magical fire which complemented the Fire of Dispersion. It served to manifest rather than disperse, although a dissociation of consciousness was normal while passing through this fire as well. The Fire of Solidification combined particles into aggregates, the reverse of the Fire of Dispersion.
일반 불과 마찬가지로 분산의 불은 형성된 것을 응집된 구성 요소로 줄여줍니다. 마법사의 목적은 그것을 피하는 것이 아니라 의식을 가지고 무사히 통과하는 것이 었습니다. 그러나 응고의 불은 정상적인 불이 아니 었습니다. 그것은 분산의 불을 보완한 마법의 불이었습니다. 이 불을 통과하는 동안에도 의식의 해리는 정상이었음에도 불구하고 그것은 흩어지기보다는 나타나는 역할을 했습니다. 응고의 불은 입자를 응집체로 결합하여 분산의 불의 반대입니다.
The triune personification of the process of reincarnation can be extended by the addition of an opposing trinity. In this scenario, Nephthys is replaced by Horus, the son of Isis and Osiris. Nephthys is moved to the opposing trinity where she is joined by her consort, Set, and her son, Anubis. The family of Osiris, Isis, and Horus is complemented by the family of Set, Nephthys, and Anubis. The god Set is called the Opposer in the Book of the Dead because he opposes the entire process of reincarnation. He represents the forces of spirituality, and is therefore similar in nature to the god Siva in the Hindu pantheon. Osiris and Set are brothers, and therefore are equals. Each has a consort and a son. Horus (shown graphically with the head of a hawk) is the son of Isis. Anubis (shown graphically with the head of a jackal or dog) is the son of Nephthys. Anubis is a guide in the underworld of the Tuat. The word Tuat can be translated as Astral Plane (literally "starry place") and refers to the invisible worlds that lay beyond our physical senses. Together these families form a hexagram with Set pointing toward spirituality and Osiris pointing toward physicality.
환생 과정의 삼위일체화는 반 삼위일체를 추가함으로써 확장될 수 있습니다. 이 시나리오에서 네프티스는 이시스와 오시리스의 아들인 호루스로 대체됩니다. 네프티스는 그녀의 배우자인 세트와 그녀의 아들인 아누비스가 합류하는 반 삼위일체로 이동합니다. 오시리스, 이시스, 호루스의 가족은 세트, 네프티스, 아누비스의 가족으로 보완됩니다. 세트 신은 환생의 전체 과정에 반대하기 때문에 사자의 서에서 반대자라고 불립니다. 그는 영성의 힘을 대표하므로 본질적으로 힌두교 판테온의 신 시바와 유사합니다. 오시리스와 세트는 형제이므로 동등합니다. 각각 배우자와 아들이 있습니다. 호루스(매의 머리와 함께 그래픽으로 표시됨)는 이시스의 아들입니다. 아누비스 (자칼 또는 개의 머리로 그래픽으로 표시됨)는 네프티스의 아들입니다. 아누비스는 투아트의 지하 세계의 가이드입니다. 투아트라는 단어는 아스트랄계(문자 그대로 "별이 빛나는 곳")으로 번역될 수 있으며 육체적 감각을 넘어서는 보이지 않는 세계를 가리 킵니다. 이 가족들은 함께 영성을 가리키는 세트와 육체를 가리키는 오시리스와 함께 육망성을 형성합니다.
The new roles of these deities elevates them from the gods and goddesses of a primitive agrarian society to one of a more complex and advanced civilization. It is our premise that the ancient Egyptians were not as naive or uncultured as traditional Egyptologists would suggest. Our new translations of the Book of the Dead raise that work from a discontinuous collection of superstitious spells to rituals incorporating a highly sophisticated philosophy.
이 신들의 새로운 역할은 그들을 원시 농업 사회의 남신과 여신에서 더 복잡하고 진보된 문명 중 하나로 승격시킵니다. 고대 이집트인들이 전통적인 이집트 학자들이 제안하는 것처럼 순진하거나 교양적이지 않다는 것이 우리의 전제입니다. 우리의 새로운 사자의 서 번역은 불연속적인 미신 주문 컬렉션에서 고도로 정교한 철학을 통합하는 리추얼으로 작동합니다.